۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 255016
مجارستان آماده خرید نفت از ایران است

پیرو مذاکرات انجام شده در تهران، شرکت نفت و گاز «ام او ال» مجارستان آمادگی خود را برای وارد کردن نفت خام از ایران از طریق خط لوله آدریاتیک در صورت فراهم شدن شرایط اعلام کرده است.

فرنک هوروات، مدیر بخش پایین دستی شرکت «ام او ال» به رویترز گفت: چنانچه ایران به صورت رسمی افزایش صادرات نفت خود را آغاز کند، ما بسیار خرسند خواهیم شد و سعی می کنیم که از این فرصت استفاده کنیم.

این شرکت مجارستانی که بخش عمده نفت نفت خام خود را از روسیه وارد می کند، امسال 20 درصد از نیاز خود را از منابع دیگر و از طریق خط لوله آدریاتیک تامین کرده است.

هوروات پیش بینی کرد که قیمت نفت خام در سالهای 2016 و 2017 میلادی، 30 تا 50 دلار در هر بشکه خواهد بود که سبب رونق صنعت پالایش در مجارستان می شود، اما به دارایی های بخش بالادستی صنعت نفت این کشور آسیب می رساند.

مدیر بخش پایین دستی «ام او ال» سود برآورد شده چهار تا پنج دلاری را برای پالایش هر بشکه نفت خام در این شرکت در دو سال آینده رقمی «تقریبا مثبت» دانست و همچنین گفت: بخش پیتروشیمی این شرکت که 20 تا 30 درصد سود حاصله را به خود اختصاص داده است، بیشترین مقدار رشد را در سال جاری میلادی خواهد داشت.

کد خبر 255016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =