مالزی می‌تواند از فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران استفاده کند

سفیر ایران در کوالالامپور گفت: مالزی می‌تواند از فرصتهای موجود در بخشهای مختلف ایران از جمله سرمایه گذاری، صنعت هوایی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و گردشگری استفاده کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی،دیشب (پنجشنبه، 22 بهمن ماه) به همراه روحانی عبدالکریم، وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی پس از پایان جشن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور دیپلماتهای مقیم کوالالامپور برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران ایرانی و مالزیایی شرکت کرد و گفت: زمینه توسعه روابط میان دو کشور فراهم شده است.

وی افزود: ایران و مالزی از هم اکنون می‌توانند با تمرکز بر بخشهای مختلف از جمله اقتصاد، سیاسی و فرهنگی همکاریهای دوجانبه را افزایش دهند، فرصتهای زیادی برای همکاری میان ایران و مالزی وجود دارد و شرائط و اشتیاق دو طرف برای همکاریها مناسب است.

سفیر ایران در مالزی خواستار افزایش حجم روابط تجاری میان دو کشور شد و تصریح کرد: لغو تحریمها امکان گسترش روابط میان کوالالامپور و تهران را فراهم کرده است و ما نیز همه تلاش خود را برای تحقق این هدف بکار می گیریم.

افخم ادامه داد: مالزی می‌تواند از فرصتهای موجود در بخشهای مختلف ایران از جمله سرمایه گذاری، صنعت هوایی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و گردشگری استفاده کند.

وی عنوان کرد: شناسایی ظرفیتهای موجود، نخستین گام است و امیدوارم بتوانیم این گام را مستحکم و قوی برداریم.

وی خواستار حضور بیشتر مالزی در بخش اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری در ایران و همچنین اشتراک تجربه ها میان دو کشور به عنوان دو کشور اسلامی شد تا از ظرفیتهای موجود در جهان اسلام استفاده شده و شاهد فصل جدیدی از روابط میان دو کشور باشیم.

وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی نیز در گفتگو با خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب افخم به عنوان نخستین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی در کشور مالزی، گفت: رئیس جمهوری ایران در حال گسترش مناسبات کشورش با جامعه جهانی است که انتخاب سفیر ایران در مالزی نمونه‌ای از این تلاشهاست.

کد خبر 255017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =