باغ سبز انرژی حدفاصل کرمان تا ماهان احداث می شود

باغ سبز انرژی در فاصله دو شهر کرمان تا ماهان با همکاری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان،‌ شرکت عمران علوی ماهان و شرکت توسعه سرمایه گذاری جاسک ساخته می‌شود.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، پس از امضای تفاهمنامه‌ای برای احداث چهار نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهر کرمان از سوی شرکت سرمایه‌ گذار آلمانی، هم اکنون رابط ایرانی این شرکت یعنی شرکت توسعه سرمایه‌ گذاری جاسک با همکاری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و شرکت عمران علوی ماهان با هدف فرهنگ سازی استفاده از ظرفیتهای خورشیدی استان کرمان و ایجاد یک نماد جدید از کرمان در اذهان عمومی، مجتمع چند منظوره پژوهشی، توریستی باغ سبز ماهان را با نصب پنلهای خورشیدی و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در میدان آخر محور هفت باغ علوی ماهان احداث می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فراگیر جاسک در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: کرمان یکی از معدود مناطق کشور است که با توجه به موقعیت و ویژگیهای آن، ظرفیت بسیار خوبی برای تولید انرژی الکتریکی از طریق سامانه‌ های فتوولتائیک دارد، علاوه بر آن مسیر هفت باغ علوی، مسیری توریستی و شاهراه ارتباطی منطقه است که می‌تواند به خوبی نمایانگر این ظرفیت استان برای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی باشد.

ترکان در ادامه با اشاره به سفر دو ماه پیش سرمایه گذاران آلمانی به کرمان و امضای قرارداد احداث چهار نیروگاه خورشیدی در این شهر افزود: عملیات اجرایی 2 نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی تا پایان سال در شهر ماهان آغاز خواهد شد و بنابراین در صورتی که در محور هفت باغ علوی، نیروگاه خورشیدی کوچکی احداث شود، می‌تواند نقطه آغاز مناسبی برای فرهنگ‌ سازی استفاده از ظرفیتهای تولید انرژی خورشیدی باشد.

ترکان عنوان کرد: در صدد هستیم تا نیروگاه خورشیدی مورد نظر را با فضاهایی دیگر مانند رصدخانه، آب نما و فضای سبز تلفیق کنیم و در این صورت علاوه بر آنکه یک مجتمع توریستی- آموزشی چند منظوره خواهیم داشت شهر کرمان را به عنوان شهر انرژیهای تجدیدپذیر در اذهان عمومی خواهیم شناساند.

وی تاکید کرد: این مرکز آموزشی، پژوهشی و توریستی که در واقع نمونه‌ای از نیروگاه خورشیدی نیز هست، معماری سنتی و مدرن را به نمایش می‌گذارد و در آن از بادگیر به عنوان تداعی کننده فضای کویر استفاده خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد قرارداد سه جانبه‌ای میان شرکت توسعه سرمایه گذاری جاسک، توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و عمران علوی ماهان  امضا شده است و در فصلی از آن خرید تضمینی 100 کیلوواتی انرژی خورشیدی برای نصب در مسیر هفت باغ علوی میان شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و شرکت سرمایه گذاری جاسک امضا شود.

کد خبر 255029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =