معاینه فنی منظم خودروها 20 درصد از آلودگی هوا می کاهد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان بحث ارتقای سطح استاندارد سوخت در کل کشور، حذف مازوت از مصارف نیروگاهی و یکپارچه سازی معاینه فنی خودروها و نظارت بر آن را دنبال می‌کند، زیرا معاینه فنی حداقل 20 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش خواهد داشت.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که برنامه های کاهش آلودگی هوا طی سال آینده نیز با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: ارتقای استانداردها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از جمله تاکسی، اتوبوس و مینی بوسها، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در کلانشهرها، توسعه مترو و حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله برنامه هایی است که طی سال آینده نیز تداوم خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون 2.5 میلیون پلاک مسکونی و تجاری در شهر تهران وجود دارد که بسیاری از آنها دارای موتورخانه هستند و به معاینه فنی و سرویس دوره‌ای نیاز دارند، زیرا معیوب بودن سیستم موتورخانه منازل، تشدید آلودگی را نیز در پی خواهد داشت.

ابتکار تصریح کرد: شناسایی کانونهای ثابت آلودگی هوا همچون صنایع و منازل مسکونی و خدماتی در اطراف شهرها از جمله تهران و کنترل و پایش جدی تر آلودگی صنایع در شهرهای بزرگ از جمله فعالیتهایی است که طی سال آینده برای کاهش هرچه بیشتر آلودگی هوا دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: این سازمان بحث ارتقا سطح استاندارد سوخت در کل کشور، حذف مازوت از مصارف نیروگاهی، ادامه بازرسی و نظارت بر خودروهای در حال حرکت و لزوم رعایت استاندارد یورو 4 از سوی خودروسازان و یکپارچه سازی معاینه فنی خودرو و نظارت بر آنرا دنبال می‌کند، زیرا معاینه فنی حداقل 20 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش خواهد داشت، اما مشارکت و آگاهی مردم نیز تاثیری بسزا در کاهش آلودگیها دارد.

کد خبر 255030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =