ایران آماده گسترش روابط و همکاریها با کشورهای مختلف دنیاست

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: همه زیرساختها در ایران آماده بکارگیری برای سامان بخشیدن به همکاری بلندمدت با کشورهای مختلف دنیا و اروپاست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، دیروز (جمعه، 23 بهمن ماه) در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به توافق هسته‌ای و فرصتها و چالشهای فراروی آن گفت: ایران در تنظیم روابط نوین تجاری، صنعتی و اقتصادی خود با اروپا، بازار مصرف نخواهد بود، تمامی زیرساختها در ایران آماده بکارگیری برای سامان بخشیدن به همکاری بلندمدت با کشورهای مختلف دنیا و اروپاست.

وی در جمع صاحبان و رؤسای ارشد مهمترین بنگاههای صنعتی، تجاری، بانکی و اقتصادی آلمان و اروپا، با اشاره به لغو تحریمهای اروپا و برداشته شدن تحریمهای تجاری، اقتصادی و پولی، آمادگی ایران را برای گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای اروپایی اعلام کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر به سر می‌برد، در نخستین روز برگزاری کنفرانس به سخنرانی پرداخت.

شایان یادآوری است که کنفرانس امنیتی مونیخ توسط بخش خصوصی که در زمینه سیاستهای امنیت جهانی فعالیت می‌کند، سازماندهی و برگزار می‌شود، این کنفرانس به یکی از مجامع بین‌المللی مهم در عرصه امنیت جهانی بدل شده است و به دلیل تشابه کمی و کیفی و بازتابهای آن با مجمع جهانی اقتصاد، به داووس امنیتی نیز شهرت دارد.

کد خبر 255032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =