ایران باید سهم خود را در بازارهای جهانی نفت حفظ کند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: افزایش صادرات نفت از فرصتهایی بود که برجام ایجاد کرد که امروز صادرات نفت ما به 1 میلیون و 300 هزار بشکه رسیده و تا پایان سال به 1 میلیون و پانصد هزار بشکه خواهد رسید و در اوایل سال آینده به 2 میلیون بشکه خواهد رسید، ایران باید سهم خود را در بازار جهانی نفت حفظ کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، 24 بهمن ماه) در جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر با بیان این که ایران دارای فرصتها و ظرفیتهای فراوانی است، گفت: البته این فرصتها همواره مادی نیست و افزون بر ذخایر طبیعی و ظرفیتهای مالی همانند نفت و گاز، دهها فرصت دیگر نیز در این کشور وجود دارد که یکی از این فرصتها همین حضور پر معنای مردم در صحنه هایی نظیر 22 بهمن است.

وی افزود: ما باید به صورت جدی هنر استفاده از فرصتها را داشته باشیم و حتی در شرائطی که امکانات محدود می‌شوند باید بتوانیم با استفاده از خلاقیت و مدیریت، از فرصتهای موجود در جهت مناسب بهره‌برداری کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که کارآفرینان موتور تحرک جامعه هستند، تصریح کرد: دولت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و شرکتهای دانش بنیان که توسط کارآفرینان ایجاد می‌شود حمایت خواهد کرد، این حمایت الزام آور است، زیرا این گروههای کارآفرین هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور و بویژه اشتغالزایی کمک کنند.

جهانگیری با بیان این که یکی از جهت گیریهای مهم اقتصاد مقاومتی، مردمی شدن یا دانش بنیان کردن اقتصاد است، گفت: اقتصاد باید به مردم سپرده شود و مردم حرف آخر را در آن بزنند، نباید دولت و نهادهای دولتی رقیب بخش خصوصی باشند، ما در این دولت اصولی را وضع خواهیم کرد که بخش خصوصی میدان دار باشد، البته نه بخش خصوصی که فقط به زد و بند فکر می‌کند و به دنبال رانت می‌گردد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: خوشبختانه تحریمها با مذاکرات هسته‌ای به برجام منجر شد و برجام فرصتهای بسیاری برای کارآفرینی نظیر تسهیل مبادلات، کاهش هزینه ریسک جابه جایی پول و جذب منابع خارجی بوجود آورد.

وی عنوان کرد: گاهی دولت هم برای جا به جایی پول از کشور به داخل با مانع مواجه می‌شد به طوری که اعداد عجیب و غریبی پول در این جا به جایی‌ها گم شد که یک روزی در این باره توضیح خواهم داد.

جهانگیری با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی که تنها در بخش نفت به خاطر حجم طرحهای معطل مانده، بالغ بر 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم، گفت: پس از برجام امکان تامین مالی از منابع خارجی نظیر فاینانس در طرحها به وجود آمده است، ما به سرمایه زیادی در بخش حمل و نقل، کشاورزی و خدمات نیاز داریم و به همین دلیل است که گفته می‌شود ایران استعداد بسیاری برای به حرکت درآوردن اقتصاد جهان دارد و اگر طرحها خوب تعریف شود منابع به سمت ما خواهند آمد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: افزایش صادرات نفت از فرصتهایی بود که برجام ایجاد کرد که امروز صادرات نفت ما به یک میلیون و 300 هزار بشکه رسیده و تا پایان سال به 1 میلیون و پانصد هزار بشکه خواهد رسید و در اوایل سال آینده به 2 میلیون بشکه خواهد رسید، ایران باید سهم خود را در بازار جهانی نفت حفظ کند.

وی با بیان این که پس از برجام منابع مالی ناشی از فروش نفت که به دلیل تحریم مسدود مانده بود آزاد شده و در اختیار ایران قرار گرفته است، گفت: دولت با جدیت از نحوه اجرای برجام مراقبت خواهد کرد و با برنامه‌ریزی تلاش داریم تا ضمن حفظ بازار داخلی کشور، با دنیا نیز تعامل داشته باشیم، با این نگاه که چه کالایی وارد کشور شود و چه کالایی وارد نشود.

کد خبر 255047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =