بهبود روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت اجتناب‌ناپذیر است

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی گفت: به دلیل بهره‌مندی بهتر از مزیتهای اقتصادی کشور، باید در تنظیم برنامه ششم توسعه، روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در حوزه‌های مختلف مانند پتروشیمی و پالایشگاهها مورد اهتمام قرار گیرد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دوران پسابرجام اظهار کرد: محدودیتهای تحریم روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت را با تنگنا روبرو کرده ازاین‌رو بهبود سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای کشور اولویت محسوب می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی، میدانهای مشترک به‌خصوص پارس جنوبی را اولویت ملی خواند و گفت: در دوساله گذشته با اتخاذ راهبرد «اولویت‌بندی»، فازهای نزدیک به بهره‌برداری در دستور تکمیل شدن قرار گرفت که در این زمینه پیشرفتهای خوبی روی داد، اما سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کلان به شمار می رود که نیازمند تعیین سازوکارهای اثربخش برای این مجموعه است.

این نماینده مجلس نهم افزود: سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک نفت و گاز، صنایع پالایشی و پتروشیمی به‌طور متوازن مانع افزایش خام فروشی- مواد اولیه- می‌شود.

وی در همین زمینه تصریح کرد: باید در برنامه ششم توسعه، سرمایه‌گذاری در مزیتهای اقتصادی کشور مانند نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهها مورد اهتمام قرار گیرد تا به بهترین شکل از فرصتهای اقتصادی استفاده کرد.


کد خبر 255064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =