نخستین آنالایزر هیدروژن ساخت داخل رونمایی می شود

آنالایزر هیدروژن که برای نخستین بار و به همت متخصصان داخلی ساخته شده است، در کنفرانس آنالایزرهای فرایندی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا نیک طبع عضو انجمن تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) در نشست خبری «بررسی نقش آنالایزرها در صنعت نفت» که ظهر امروز (شنبه، 24 بهمن ماه) در هتل انقلاب برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: این آنالایزر با همکاری شرکت پیرامون سیستم و پژوهشگاه نیرو ساخته شده است و در نیروگاهها و ژنراتورهای برق، کابرد گسترده ای دارد.

وی با بیان این که این آنالایزر برای اندازه گیری خلوص هیدروژن به کار می رود، ادامه داد: این محصول در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نیک طبع با بیان این که ساخت سنسور آنالایزر هیدروژن، 2 سال به طول انجامید، تصریح کرد: این سنسور برای نخستین بار در کشور طراحی شده است.

وی در تبیین اهمیت این محصول راهبردی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: از میان 300 تا 400 میلیون دلار هزینه در یک واحد پتروشیمی، 2 تا 2.5 میلیون دلار از هزینه ها به تامین آنالایزرها مرتبط می شود و بدون این آنالایزرها، امکان بهره برداری از فعالیتهای واحد پتروشیمی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به اهمیت سیستمهای آنالایزر و نقش مهم آنها در صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی، نخستین کنفرانس آنالایزرهای فرایندی برای بررسی چالشها و راهکارهای موجود در این زمینه، با همکاری وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت ملی گاز ایران و مجتمعهای پتروشیمی و پالایشی و تمام انجمنهای مرتبط، 28 بهمن ماه برگزار می شود.


کد خبر 255102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =