واشینگتن محدودیتهای پوشش بیمه محموله های نفتی ایران را لغو کرد

یک شرکت بیمه آمریکایی اعلام کرد که واشینگتن محدودیتی که محدودیتهای خود را بر پوشش بیمه ای نفتکشهای حامل نفت خام و فرآورده های نفتی ایران را لغو کرده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، یک شرکت بیمه گر آمریکایی برای صنعت جهانی کشتیرانی اعلام کرد: این شرکت مجوز دولت آمریکا را برای پوشش شرکتهای حمل و نقل غیرآمریکایی که محموله های نفت خام ایران را به نقاط دیگر جهان حمل می کنند، کسب کرده است.

این شرکت آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود آورده است: این موضوع به طور بالقوه به جمهوری اسلامی ایران برای احیای صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی در پی لغو تحریمها در ماه ژانویه کمک می کند.

بر اساس این گزارش، دفتر نظارت برای داراییهای خارجی آمریکا پنجم فوریه (16 بهمن ماه) محدودیتهایی را که تا پیش از این کلوپ بیمه آمریکا را از ارائه پوشش بیمه ای برای محموله های نفتی بازمی داشت، برطرف کرده است.

بر اساس این اعلامیه، وی افزود: این کلوپ اکنون به طور کلی برای اعضای غیرآمریکایی که اقدام به نقل و انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی به ایران و از این کشور به دیگر نقاط جهان می کنند، در دسترس قرار دارد.

اریک نیکلای استاوسث، تحلیلگر کشتیرانی در شرکت بیمه آرکتیک مستقر در اوسلو، عنوان کرد: بحث بیمه ای درباره صادرات نفت ایران بزرگترین مشکل بوده است که اکنون به نظر می رسد حداقل این مشکل حل و برطرف شده است.

ایران پس از لغو تحریمها در ماه ژانویه که فروش نفت خام و فرآورده های نفتی ایران را در چهار سال اخیر با محدودیت روبرو کرده بود، برای افزایش دوباره تولید نفت خود تلاش می کند.

بر اساس ارزیابی اواسط ژانویه 12 تحلیلگر و اقتصاددادن، پیش بینی می شود که تولید نفت خام ایران یک ماه پس از لغو تحریمها روزانه 100 هزار بشکه یا 3.7 درصد افزایش یابد و در مدت 6 ماه به روزانه 400 هزار بشکه افزایش یابد.

بنابر گزارش بلومبرگ، سخنگوی اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اظهارنظر در این‌باره در دسترس نبود.

کلوپ بیمه آمریکا یکی از 13 عضو باشگاههای گروه بین المللی پی اند آی است که به طور گروهی بیش از 90 درصد ناوگان نفتکش های جهان را در برابر خطراتی مانند نشت نفت، بیمه می کنند.

کد خبر 255109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =