حجم معامله های برق بورس انرژی در هفته گذشته 8 برابر شد

حجم معامله های هفته گذشته برق در بورس انرژی در همسنجی با هفته پیش از آن هشت برابر شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، بر پایه اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران هفته گذشته (هفدهم تا بیست و یکم بهمن ماه) در بورس انرژی، فقط در نماد بار پایه روزانه معادل 345 هزار و 600 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 321 هزار و 287 ریال بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.

ارزش معامله های انجام شده در این هفته بیش از 111 میلیارد ریال بود.

بر پایه این گزارش، واریز اعتبار شرکت های توزیع به منظور انجام معامله در بورس انرژی، از عوامل تاثیرگذار بر این افزایش حجم به شمار می آید.

ارزش معامله های انجام شده در بورس انرژی در دو هفته گذشته بیش از 14 میلیارد ریال بود.

پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محورکالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژیهای خورشیدی، در برنامه کاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.

در مرحله نخست قرار است برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.

شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکتهای کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولید کنندگان برق بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برقند.

کد خبر 255110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =