۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
  • کد خبر: 255115
مخالف تبعیض جنسیتی در صنعت نفت هستم

وزیر نفت با بیان این که انتخاب مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف جوان گرایی در مدیران صنعت پتروشیمی صورت گرفته است، تاکید کرد: من مخالف تبعیض جنسیتی هستم و در عین حال خانم مرضیه شاهدایی دارای سابقه خوبی در صنعت پتروشیمی هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه شامگاه شنبه (24 بهمن ماه) در آیین تودیع عباس شعری مقدم، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و معارفه مرضیه شاهدایی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن به منظور تثبیت و تداوم آرمانهای انقلاب اسلامی ایران گفت: صنعت پتروشیمی اهمیت بسیاری دارد، از این رو وزارت نفت مدیریت و توسعه این صنعت را با جدیت تمام در دستور کار دارد و یکی از دلایل انتخاب خانم شاهدایی، وظیفه شناس تر بودن و دقت بالای بانوان در امور است.

وزیر نفت با اشاره به این که انتخاب ایشان به دنبال جوان گرایی در مدیران صنعت پتروشیمی نیز انجام شده است، ادامه داد: من مخالف تبعیض جنسیتی هستم و در عین حال خانم شاهدایی دارای سابقه خوبی در صنعت پتروشیمی هستند.

زنگنه با بیان این که جایگاه کنونی صنعت پتروشیمی با 15 سال گذشته بسیار متفاوت است، اظهار کرد: ما باید با نگاه به آینده و متناسب با جایگاه کنونی این صنعت، ترسیم مأموریت برای صنعت پتروشیمی انجام دهیم.

وی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی نیاز به جهشی متفاوت با گذشته دارد، تصریح کرد: در گذشته همه امور از سوی این صنعت انجام می شد، اما هم اکنون جهش در این صنعت باید از سوی بخش خصوصی و عمومی انجام شود.

80 درصد برنامه های آتی صنعت پتروشیمی ترسیم شده است

وزیر نفت با بیان این که برنامه های آتی صنعت پتروشیمی حدود 70 تا 80 درصد ترسیم شده اند، گفت: باقیمانده برنامه مربوط به تخصیص خوراکهاست و ما به دنبال سرمایه گذار برای این بخش هستیم.

زنگنه خوراک را بزرگترین ابزار در صنعت پتروشیمی دانست که در دست صنعت نفت است و افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی محور تخصیص خوراک به واحدهاست و این شرکت باید با اهرم این خوراکها یک صنعت جدید را فعال کند؛ البته در این کار سرمایه گذاران خارجی نیز باید فعال شوند.

وی با اشاره به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی نباید تنها تولید یوتیلیتی کند، ادامه داد: این شرکت باید تخصیص خوراک و مدیریت آن، کمک به شرکتها برای فاینانس طرحها و تأمین منابع مالی و آماده کردن زیرساختها را انجام دهد و نباید الزاما خودش متصدی باشد و می تواند مدیریت امور را در دست داشته باشد.

وزیر نفت با بیان این که سرمایه گذاریها در صنعت پتروشیمی هم اکنون به خوبی پیش می رود، گفت: با لغو تحریمها و به فرجام رسیدن برجام باید از منابع خارجی نیز بیشتر در توسعه این صنعت استفاده شود.

زنگنه با اشاره به این که باید بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی انجام شود، تصریح کرد: تولید محصولات پتروشیمی در آغاز بکار دولت یازدهم، 16 میلیارد دلار به قیمت سال 90 بوده است و براساس برنامه امیدواریم امسال به 18 میلیارد دلار برسد.

رشد 50 درصدی تولید در سال 96

وی اظهار امیدواری کرد: تولید محصولات پتروشیمی در سال 96 بیش از 22 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم یعنی 50 درصد رشد تولید نسبت به قیمت پایه را نشان می دهد.

وزیر نفت رگولاتوری را یکی از وظایف شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این رگولاتوری باید براساس قانون پیش رود و ایجاد فضای رقابتی نیز کند.

تولید خوراک پتروشیمی ها یک محور است

وی با بیان این که همه بخشهای صنعت پتروشیمی باید توسعه یابند، اظهار کرد: این کار با توجه به خوراکهای نامحدود در کشور برای این صنعت و سرمایه گذاریهای خارجی امکانپذیر است.

وزیر نفت با اشاره به این که در وزارت نفت برنامه ریزی به منظور تولید خوراک برای مجتمع های پتروشیمی در دستور کار است، تصریح کرد: بزرگترین مزیت پیوند صنعت پتروشیمی با نفت است؛ با تولید خوراک برای مجتمع های پتروشیمی تحولی عظیم برای کشور ایجاد خواهد شد.

ایجاد صنایع میان دست به منظور تکمیل زنجیره ارزش

به گفته زنگنه، با ساماندهی درست صنایع پتروشیمی و ایجاد زیرساختها می توان صنایع میان دست را همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به منظور تکمیل زنجیره ارزش ایجاد کرد.

وزیر نفت وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به حداقل رساندن هزینه سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: این شرکت باید زیرساختها را برای بخش خصوصی که هم اکنون آمادگی لازم را دارد ایجاد کند.

وی با اشاره به این که ما باید دولت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمک کنیم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتواند بخش میان دست و پایین دست این صنعت را توسعه دهند، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با کمک معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا 2 ماه آینده برای فعال کردن سرمایه گذاران در این بخش اقدام کنند.

به گزارش شانا، آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شامگاه شنبه (24 بهمن ماه) با حضور وزیرنفت، معاونان وی، مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فعالان بخش خصوصی این صنعت برگزار شد.

کد خبر 255115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =