۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
  • کد خبر: 255118
تلاش بخش انرژی هند برای جذب سرمایه اماراتی

دولت هند از اماراتیها دعوت کرد که در بخش انرژی هند سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، در ادامه تلاشهای دولت جدید هند برای جذب سرمایه های خارجی در توسعه زیرساختهای داخلی، دولت این کشور از امارات برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی هند دعوت کرده است.

در جریان سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به امارات در سال گذشته میلادی، دو کشور برای ایجاد یک صندوق با دارایی 75 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش زیرساختها و دیگر بخشهای اقتصادی هند، به توافق رسیدند.

دارمندرا پرادان، وزیر انرژی هند، در حاشیه دیدار وزیر انرژی امارات از کشورش گفت: هند به امارات به عنوان شریک مطلوب برای برخی پروژه ها می نگرد؛ اماراتیها ظرفیت بازار هند را درک کرده اند.

به گفته پرادان، امارات برای استفاده از نیمی از ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن تأسیسات ذخیره سازی نفت در مانگلور هند، ابراز تمایل کرده اند. اماراتیها تنها اجازه دارند یک سوم از این ذخیره سازی را صادر کنند و بقیه آن به عنوان بخشی از ذخیره سازی راهبردی هند به کار گرفته می شود.

از سوی دیگر، پرادان در دیدار با وزیر نفت امارات از تمایل هندیها برای خرید بخشی از شرکت عملیات خشکی نفت ابوظبی (ادکو) خبر داد.

هندیها همچنین در جریان سفر وزیر انرژی امارات به هند، فرصتهای سرمایه گذاری در بخشهای پالایش، پتروشیمی و خط لوله هندوستان را معرفی کردند.

تأسیسات پتروشیمی شرکت نفت و گاز طبیعی هند (او ان جی سی) در غرب هند و تأسیسات شرکت هندوستان پترولیوم در جنوب هند و همچنین پروژه توسعه پالایشگاه بینا، از جمله پروژه های پیشنهادی به اماراتیها بودند.

هند که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان به شمار می آید، همچنین خواهان افزایش خرید نفت از امارات با شرایط ترجیحی شده است.

به گفته پرادان، از آغاز سال مالی جدید هند که از آوریل 2016 آغاز می شود، پالایشگران دولتی این کشور خرید نفت از امارات را حدود 50 هزار بشکه افزایش می دهند و به 204 هزار بشکه در روز می رسانند.

کد خبر 255118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =