۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 255121
تولید نفت شیل آمریکا 2 برابر می شود

شرکت بی پی اعلام کرد که تولید نفت شیل در آمریکا تا سال 2035 میلادی به دو برابر سطح کنونی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، شرکت بی پی اعلام کرد که با افزایش بهره وری از سوی شرکتها به دلیل افت شدید قیمت نفت، تولید نفت خام شیل در آمریکا در 20 سال آینده دو برابر خواهد شد.

شرکت بی پی در گزارش «دورنمای انرژی2035» خود پیش بینی کرد که با رشد جمعیت و اقتصاد، تقاضای انرژی جهان در مقطع یاد شده 34 درصد افزایش می یابد اما سهم نفت در سبد انرژی جهان، کمتر می شود.

بیشتر رشد تقاضای انرژی جهان، ناشی از افزایش شمار خودروهای جهان خواهد بود که از حدود یک میلیارد و 200 میلیون خودرو کنونی به دو میلیارد و 400 میلیون خودرو در سال 2035 می رسد.

سوختهای فسیلی، شامل نفت خام، گاز طبیعی و زغال سنگ، منبع اصلی انرژی جهان باقی خواهند ماند و در دوره یاد شده، 80 درصد نیاز انرژی جهان را تأمین می کنند.

در این میان، تقاضای گاز طبیعی با رشد سالانه 1.8 درصد، بیشترین شتاب را در تصاحب بازار جهانی انرژی خواهد داشت، در حالی که رشد تقاضای نفت خام 0.9 درصد در سال خواهد بود.

این گزارش همچنین نشان می دهد که تا سال 2035 میلادی، تولید نفت خام شیل در آمریکا از سطح کنونی چهار میلیون بشکه در روز به هشت میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 255121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =