استفاده از انرژی های نو در ایستگاه حفاظت کاتدیک منطقه شمالشرق

دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق از نصب و راه اندازی نخستین ایستگاه حفاظت کاتدیک با استفاده از انرژی خورشیدی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا، عباس حسین پور درباره فرایند راه اندازی طراحی و اجرای این سامانه گفت: با پیشنهاد کمیته بهینه سازی مصرف انرژی و همت کارشناسان واحدهای برق، ابزار دقیق و خوردگی منطقه شمالشرق، نخستین ایستگاه حفاظت کاتدیک که انرژی الکتریکی مورد نیاز آن از خورشید تامین می‌شود، در کاهک سبزوار، نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

وی با قدردانی از طراحان و مجریان این طرح؛ یادآور شد: پیش از این در سیستم حفاظت کاتدیک خطوط لوله از شبکه سراسری برق برای تامین توان سیستم حفاظت کاتدیک خطوط استفاده می شد، ولی با راه اندازی این سیستم، استفاده از انرژی پاک خورشیدی را جایگزین سیستم قبل کرده ایم.

حسین پور، استفاده از انرژیهای پاک برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، احتیاج نداشتن به خطوط انتقال و توزیع برق، سهولت در نصب، نگهداری و بهره‌برداری و مصرف نکردن انرژیهای فسیلی را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد و گفت: از سوی دیگر با برقراری این سیستم صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته و ضمن این که میزان دسترسی و قابلیت اطمینان این سیستم افزایش یافته و احتمال سرقت این سیستم به مراتب کمتر از سیستمهای قبلی است.

 

کد خبر 255122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =