مقاله کارشناس نفت خزر در کنفرانس بین المللی مدیریت ارائه شد

مقاله علمی کارشناس فنی شرکت نفت خزر در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت به عنوان تجربه مدیریتی برگزیده شرکت ملی نفت ایران معرفی و ارائه شد.

به گزارش شانا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی امور بهره وری، تحول اداری و کارآفرینی شرکت ملی نفت ایران، کارشناسان و متخصصان شرکتهای تابعه این شرکت، تجربه های مدیریتی خود را در قالب مقاله های تخصصی به سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت که با محور «افزایش توانمندی سازمانهای ایرانی در رویارویی با تحولات محیطی پیش رو» از سوی دانشگاه صنعتی شریف در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار شد، ارسال کردند.

به این ترتیب پس از انجام مراحل ارزیابی، مقاله مسعود متین فرد، سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر با عنوان «استفاده از نفت سفید به عنوان حلال برای رفع مانع واکس جامد در رشته تولید از چاه شماره 2 میدان نفتی سردار جنگل در دریای خزر» از سوی کارگروه شرکت ملی نفت ایران به عنوان تجربه مدیریتی برتر انتخاب و برای ارائه به کنفرانس معرفی شد.  

بر اساس این گزارش، یکی از چالشهای بسیار مهم در مبحث آبهای عمیق، وجود مواد واکسی در نفت تولیدی از برخی مخازن بوده که می تواند سبب تشدید دو عامل ریسک و هزینه در عملیات تولید از میدانهای نفت و گاز واقع درآبهای عمیق شود.

این پژوهش با هدف مقایسه فنی و اقتصادی حلالهای مختلف برای حذف مواد واکسی ترکیب شده در رشته تولید آزمایشی نفت از چاه شماره  2میدان نفتی سردار جنگل انجام شده است. از آنجا که انتخاب نوع حلال مناسب از نظر عملکرد، آثار زیست محیطی و هزینه های اقتصادی حائز اهمیت است، از این رو حلالهای مختلفی از قبیل تولوئن، زایلین، بنزن، ACM APD200، TN45، نفت سفید و گازوئیل آزمایش شد و نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که حلال نفت سفید از نظر انحلال دارای کارایی بالا، از نظر آثار زیست محیطی و خطرهای ایمنی دارای کمترین اثر سوء و از نظر اقتصادی، به صرفه ترین حلال به شمار می رود.

کد خبر 255126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =