برنامه جامع حفاری و تعمیر چاه در نفت فلات قاره اجرا می شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با تشریح سه سیاست کلیدی نفتی ایران در منطقه خلیج فارس در دوران پساتحریم گفت: برنامه جامع 2 ساله برای حفاری و تعمیر چاههای نفتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش شانا، سعید حافظی با بیان این مطلب افزود: افزایش ظرفیت تولید نفت خام، حفظ و نگهداشت تولید کنونی نفت در خلیج فارس و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بویژه مدیریت بهینه منابع مالی و اعتباری، سه سیاست شرکت نفت فلات قاره ایران در دوران پساتحریم است.

وی با تاکید بر این که از سرگیری تولید نفت از چاه‌های قدیمی به ویژه با اجرای طرحهای تولید ثانویه در سطح منطقه خلیج فارس، مهمترین راهکار حفظ و نگهداشت تولید نفت خام به شمار می‌رود، ادامه داد: بیشترین نفتی که در سبد نفتی ایران مشتری دارد، نفت تولیدی شرکت نفت فلات قاره است که با وجود همه تحریمها مشتری خاص خود را دارد.

حافظی گفت: حتی در دوران تحریمها کمترین کاهش تکلیفی تولید نفت در حوزه فلات قاره رقم خورد و هم اکنون افزایش ظرفیت تولید نفت یکی از سیاستهای راهبردی در این حوزه است.

وی با اشاره به محدودیتهای تخصیص منابع مالی با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت خام گفت: با توجه به کاهش اعتبارات، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه منابع مالی بیش از هر دوره دیگری در سطح شرکت نفت فلات قاره به عنوان بزرگترین شرکت بهره‌برداری نفت ایران در منطقه خلیج فارس اجرایی خواهد شد.

حافظی همچنین از سرمایه انسانی به عنوان با ارزش ترین دارایی هر مجموعه‌ای یاد کرد و با اشاره به بهره برداری از مجتمع مسکونی 160 واحدی سیری در هفته گذشته، افزود: با وجود کمبود منابع مالی، تکمیل و بهره برداری این مجتمع در اولویت قرار گرفت تا مشکلات کارکنان صنعت نفت در این منطقه عملیاتی به حداقل کاهش یابد.



کد خبر 255129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =