نرم افزارهای یکپارچه برای بهینه سازی شبکه انتقال گاز توسعه می یابد

نرم افزارهای یکپارچه برای طراحی، بهینه سازی و راهبری شبکه انتقال و توزیع گاز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف توسعه می یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: طراحی اولیه این نرم افزار پیشتر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف انجام شد و توسعه آن نیز با همکاری این دانشگاه در حال انجام است.

سعید پاک سرشت افزود: این نرم افزار، شبیه سازی خطوط انتقال و شبکه توزیع گاز را با دقت بسیار بالا و در سطح شبیه سازهای کاربردی و تجاری بین المللی انجام می دهد.

وی با بیان این که هم اکنون برند این نرم افزار ثبت شده است، اعلام کرد: پروژه توسعه نرم افزار شبیه ساز به عنوان یک ابزار بهینه ساز، پشتیبان و تصمیم گیر در شبکه خطوط انتقال گاز تداوم خواهد داشت.

به گفته پاک سرشت، این پروژه برنامه بزرگی است و امیدواریم در آینده بتوانیم به صورت کامل از ابزار بومی در مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران استفاده کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در ادامه به همکاری نزدیک این مدیریت با دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی و پیگیریهای انجام شده، تعداد زیادی از پایان نامه های فوق لیسانس و دکتری دانشگاه ها بر اساس نیاز صنعت گاز تعریف و اجرا می شود.

کد خبر 255135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =