شمار روستاهای برخوردار از گاز استان کردستان به 1000 مورد رسید

تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان کردستان با بهره برداری از پروژه های دهه فجر امسال به یکهزار مورد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به بهره برداری از پروژه گازرسانی به چهار روستای شهرستان سروآباد به خبرنگار شانا گفت: این تعداد پروژه روستایی علاوه بر 67 پروژه ای است که برای افتتاح در دهه مبارک فجر امسال پیش بینی شده بود و این نشان از همت پرسنل شرکت گاز استان کردستان برای گازرسانی به تمام روستاهایی دارد که در سطح استان قابلیت گازرسانی دارند.

امیر رضوی با بیان این که هدف و استراتژی شرکت گاز برخوداری تمام روستاها از گاز طبیعی است، افزود: گسترش شبکه گازرسانی با هدف جایگزینی گاز طبیعی با دیگر سوختهای مایع و میان تقطیر، ایجاد شرائط رفاه و آسایش برای اهالی روستاها، تامین سوخت سالم و در دسترس، گسترش خدمات رسانی، محرومیت زدایی از روستاها در جهت اهداف عدالت محوری دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری، کاهش مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شهری، ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای با توجه به کوهستانی بودن استان کردستان انجام شده است. 

وی افزود: افتتاح این پروژه گازرسانی روستایی شامل چهار روستا در شهرستان سروآباد است و این روستاها شامل مناطق پرجمعیت روستایی محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره جزییات گازرسانی به این روستاها اعلام کرد: برای گازرسانی به این روستاها 30 هزار متر خطوط تغذیه و توزیع پلی اتیلن در سایزهای مختلف انجام شده و کار شبکه گازرسانی به این روستاها تمام شده است. 

به گفته وی، پیش بینی شده 845 مورد انشعاب نصب شود که از این تعداد پنج مورد انشعاب نصب شده و باقیمانده انشعابات تا پایان امسال نصب خواهد شد.

رضوی هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افتتاح این پروژه یکهزار و 148 خانوار با جمعیتی معادل چهار هزار نفر در این چهار روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره به این که برای گازرسانی به این تعداد روستا از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است، افزود: بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این تعداد روستا بیش از سه میلیارد تومان هزینه داشته که سرانه پوشش هر خانوار برابر با 25 میلیون ریال است.

امیر رضوی در ادامه یادآور شد: با گازرسانی یه  این چهار روستا، ضریب نفوذ پذیری گاز در جمعیت روستایی شهرستان سروآباد، 14 درصد افزایش یافته و به 76.7 درصد خواهد رسید و نیز با ارتقای یک درصد ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان این مقدار به 73.5 درصد افزایش می یابد. 

 

کد خبر 255137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =