۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
  • کد خبر: 255146
زلزله ایالت نفتخیز آمریکا را لرزاند

ایالت اوکلاهما آمریکا در ادامه روند افزایشی زلزله ها پس از آغاز تولید نفت خام شیل، دیروز سومین زمین لرزه شدید تاریخ خود را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که دیروز (شنبه، 24 بهمن) ایالت اوکلاهما این کشور شاهد زمین لرزه ای به شدت 5.1 ریشتر بوده است که سومین زلزله بزرگ ثبت شده در این ایالت به شمار می آید.

این زمین لرزه که ساعت 11 و هفت دقیقه به وقت محلی روی داد، با چند پس لرزه در 90 دقیقه بعد همراه بود و از شهر کانزاس ایالت میسوری تا شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا حس شد، اما خسارتی در بر نداشت.

در دهه گذشته، تولید نفت با روش شکست هیدرولیک و حفاری افقی در ایالت اوکلاهما رونق گرفته و به گفته کارشناسان زلزله، ممکن است رشد زمین لرزه در این ایالت با این حفاریها ارتباط داشته باشد.

افزایش موارد زمین لرزه در اوکلاهما سبب شد پیش از این در ماه ژانویه سال جاری میلادی، از فرماندار این ایالت خواسته شود که مقررات حفاری نفت و گاز را مورد بازبینی قرار دهد.

مرکز زمین لرزه دیروز نزدیک میدان گازی ایست کمپبل و در فاصله 121 کیلومتری پایانه نفتی کوشینگ در ایالت اوکلاهما است که یکی از بزرگترین مراکز ذخیره سازی نفت جهان به شمار می آید.

کد خبر 255146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =