تولید نفت آمریکا روزانه حدود 100 هزار بشکه کاهش می یابد

تولید نفت آمریکا از میدانهای خشکی طی ماههای فوریه و مارس 2016 حدود 92 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، تولید نفت آمریکا از برخی میدانهای خشکی این کشور کاهش می یابد، بیشترین کاهش تولید از میدان ایگل فورد به میزان 50 هزار بشکه خواهد بود.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت از میدان ایگل فورد از یک میلیون و 272 هزار بشکه در ماه فوریه به یک میلیون و 222 هزار بشکه در ماه مارس خواهد رسید.

در میدان باکن نیزتولید نفت از یک میلیون و 125 هزار بشکه به یک میلیون 100 هزار بشکه می رسد، اما در میدان پرمین تولید با افزایش روزانه هزار بشکه به روزانه 2 میلیون و چهار هزار بشکه در ماه مارس خواهد رسید که به نظر می رسد از ماههای بعد روند تولید از این میدان نیز کاهشی شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد روند افزایش بازدهی حفاری همچنان در ماههای آینده ادامه یابد، انتظار می رود تولید به ازای هر دکل حفاری برای چاههای جدید به روزانه 504 بشکه در ماه مارس برسد. این رقم در ماه فوریه روزانه 500 بشکه بود، در حالی که در مدت مشابه پارسال 352 بشکه در روز بوده است.

براساس این گزارش، شرکتهای فعال در بخش بالادستی نفت همچنان سرمایه گذاری خود را کاهش خواهند داد به نحوی که انتظار می رود سرمایه گذاری در ناحیه آمریکای شمالی در مقایسه با سال 2015 حدود 23 درصد کاهش یابد.

در هفته گذشته تعداد دکلهای حفاری فعال آمریکا نسبت به هفته گذشته با 48 دستگاه کاهش به 571 دستگاه رسید که 885 دستگاه کمتراز مدت مشابه پارسال است.

تعداد دکلهای حفاری فعال در کانادا نیز با 11 دستگاه افزایش به 242 دستگاه رسیدکه 139 دستگاه کمتر از مدت مشابه پارسال است، تعداد دکلهای حفاری فعال در دیگر نقاط جهان (به غیر از آمریکا و کانادا) نیز با 50 دستگاه کاهش به 1045 دستگاه در ماه ژانویه رسید.

 

کد خبر 255148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =