۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 255150
چاههای متروکه نفت دولت کانادا را به چالش کشید

وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که دولت این کشور ممکن است وادار شود میلیونها دلار برای پاکسازی چاههای متروکه نفت این کشور را هزینه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وینیپگ، جیم کار، وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که دولت مرکزی این کشور ممکن است بخشی از هزینه های پاکسازی چاههای متروکه نفت این کشور را بپردازد.

سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی شرکتهای نفتی کانادایی را وادار کرده است که چاههای بیشتری را، به ویژه در ایالتهای آلبرتا و ساسکاچوان تعطیل کنند.

هفته گذشته، فرماندار ایالت ساسکاچوان از نخست وزیر کانادا خواست که برای شتاب بخشی به پاکسازی چاههای متروکه در این ایالت، کمک هزینه های به میزان 156 میلیون دلار کانادا بپردازد.

در سال 2015 میلادی، ایالت آلبرتا کانادا 700 چاه متروکه داشته که چهار برابر نسبت به سال پیش از آن بیشتر است. ایالت ساسکاچوان نیز اکنون 100 چاه متروکه نفت دارد و مسئولان ساسکاچوان پیش بینی می کنند که شمار چاههای متروکه این ایالت به هزار مورد افزایش یابد.

وزیر منابع طبیعی کانادا گفت: ایالتهای تولید کننده نفت به دلیل موج بیکاری در بخش نفت و گاز به چالش کشیده شده اند و به همین دلیل، ما درخواست کمک از سوی ایالت ساسکاچوان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد خبر 255150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =