تهران و آکرا زمینه‌ های فراوانی برای همکاری در بخشهای نفتی دارند

رئیس جمهوری گفت: ایران و غنا زمینه‌ های فراوانی برای همکاری در بخشهای گوناگون از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ساخت نیروگاه و ارائه خدمات فنی، مهندسی و کشاورزی دارند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، 25 بهمن ماه) پس از مراسم امضای اسناد مشترک همکاری میان تهران، آکرا، در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس‌ جمهوری غنا شرکت کرد.

وی در این نشست خبری گفت: ایران و غنا زمینه‌ های فراوانی برای همکاری در بخشهای گوناگون از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ساخت نیروگاه و ارائه خدمات فنی، مهندسی و کشاورزی دارند.

روحانی تصریح کرد: در مذاکرات مشترک در زمینه گسترش همکاریها در بخشهای مختلف از جمله توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی و گسترش همکاریها در بخش صنعت و صنایع معدنی، گفتگو شد.

رئیس جمهوری با اشاره به فعالیتها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در غنا از جمله ایجاد دفتر جهاد سازندگی، تاسیس مدرسه اهل بیت و دانشگاه اسلامی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در کلینیک درمانی ایران به مردم غنا، عنوان کرد: این خدمات مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور غنا قرار گرفته که آمادگی داریم در جهت گسترش این فعالیتها برنامه‌ ریزی کنیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا توافقهای میان مسئولان دو کشور در کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و غنا هر چه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

جان درامانی ماهاما، رئیس‌ جمهوری غنا نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر مهمان‌نوازی و استقبال گرم از هیئت بلندپایه کشور غنا، در سفر به ایران، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: ما همواره ملت ایران را بخاطر قدرت‌نمایی در ارائه گفتگو و تعامل در مذاکرات تحسین می‌کنیم و من بر خود می‌بالم که اولین رهبر قاره آفریقا هستم که پس از توافق به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

وی با بیان این که ایران و غنا از دوستان قدیمی و موسسان جنبش عدم تعهد هستند، گفت: ایران همواره دوست نزدیک آفریقا و حامی جنبش آزادیخواه این منطقه در مقابله با آپارتاید بوده و ما ارزش بسیار بالایی برای دوستی با این کشور قایل هستیم و معتقدیم ایران ظرفیتها و توانمندیهای بسیار زیادی دارد که می‌تواند با استفاده از آنها نقش با اهمیت خود در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان را به نمایش گذارد.

رئیس جمهوری غنا با اشاره به توافقنامه‌ ها و اسناد همکاری میان ایران و غنا بر عزم راسخ و تلاش خود در جهت اجرایی و عملیاتی شدن این قراردادها تاکید کرد.

کد خبر 255158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =