کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در برنامه ششم توسعه به خوبی دیده شده است و تلاش داریم میان سند ملی و جهانی همخوانی ایجاد کنیم تا به پروژه های اجرایی برسیم.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه، 25 بهمن ماه) در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به توجه برنامه ششم توسعه به محیط زیست، گفت: در این زمینه چند سند بالادستی را در سطح ملی مانند سیاستهای کلی نظام، قانون برنامه ششم توسعه و سند چشم‌انداز داریم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری برنامه های محیط زیستی را به سازمانها ابلاغ کرد و این ابلاغ می‌تواند نقشه راه سیاستهای کلی برای دولت برای حفظ محیط زیست باشد، همچنین سازمان حفاظت محیط زیست نیز مسئولیت تعیین شاخصها، نقشه راه و تکلیف دستگاهها را بر عهده دارد.

ابتکار تصریح کرد: به اعتقاد محققان جهانی ما بیشتر از ظرفیت کره زمین از آن بهره کشی کرده‌ایم، اکنون توان زیستی جهان کاهش یافته است و برای جبران یک سال استفاده از منابع، به یک سال و نیم زمان نیاز دارد، به عبارتی در هر یک سال، 6 ماه عقب است که با ادامه این روند دنیا رو به نابودی خواهد رفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تعادل زمین را برهم زده‌ایم، گفت: شرائط کشور ما از میانگین جهانی نیز بدتر است، اما امیدواریم با استفاده از اسناد بالادستی مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: بخش فرابخشی برنامه ششم توسعه همخوانی بسیاری با محورهای 15 گانه مقام معظم رهبری دارد که می‎تواند به عنوان نقشه راه و سیاستهای کلی در طول برنامه ششم مد نظر قرار گیرد، در این زمینه در بخش بین‌المللی نیز برنامه هایی داریم که همگامی با جامعه جهانی، اهداف توسعه پایدار و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برخی از آنها است.

ابتکار تصریح کرد: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در برنامه ششم توسعه به خوبی دیده شده و تلاش داریم میان سند ملی و جهانی همخوانی ایجاد کنیم تا به پروژه های اجرایی برسیم.

کد خبر 255161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =