بهره برداری از 25 پروژه گازرسانی به روستاهای استان زنجان

پروژه گازرسانی به روستاهای استان زنجان از سوی رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رئیس جمهوری در آیین بهره برداری از این طرحها ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر گفت: به امید خدا و همت تلاشگران، 25 پروژه گازرسانی به روستاهای استان زنجان به بهره برداری می رسد و عملیات گازرسانی به 20 روستای دیگر نیز آغاز می شود.

حسن روحانی افزود: تا پایان دولت یازدهم، 95 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز بهره مند می شوند.

استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان این که این استان از استانهای سردسیر کشور به شمار می آید، گفت: این موضوع ضرورت سرعت بخشیدن به موضوع گازرسانی به روستاها را دو چندان می کند.

جمشید انصاری با اشاره به این که در آغاز دولت یازدهم 40 درصد از روستاهای استان زنجان از نعمت گاز برخوردار بودند٬ ادامه داد: این در حالی است که 70 درصد از روستاهای استانهای مجاور نیز دارای نعمت گاز بوده اند.

وی با اشاره به تامین اعتبار پروژه های گازرسانی از طریق بند «ق» قانون بودجه سال 93 اعلام کرد: تلاش شده است این اقدام به دور از اعتبارات دولتی و تنها از طریق صرفه جویی جایگزینی سوخت فسیلی انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به این که گازرسانی به 320 روستا در دستور کار قرار گرفته است٬ ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انصاری با اشاره به این که عملیات گازرسانی به 93 روستا از ابتدای امسال آغاز شده است٬ گفت: این پروژه در 25 روستا همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در 202 روستا نیز آغاز شده است٬ اعلام کرد: عملیات گازرسانی به 25 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه درصد گازرسانی به روستاها در استان زنجان از 40 به 61 درصد رسیده است٬ افزود: برنامه ریزی شده تا این میزان در سال 95 به 86 درصد افزایش یابد.

سعید عسگریان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 97 طرح گازرسانی با اعتبار بیش از 33 میلیارد و 695 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران در دهه مبارک فجر، گفت: برای طرحهای آماده افتتاح، بیش از 20 میلیارد و 447 میلیون تومان اعتبار، هزینه می شود و برای آغاز عملیات اجرایی پروژه ها نیز بیش از 13 میلیارد و 247 میلیون تومان، برآورد هزینه شده است.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان زنجان هم اکنون با اجرای 585 کیلومتر خط انتقال، اجرای چهار هزار و 732 کیلومتر شبکه گذاری، نصب 153 هزار و 808 انشعاب و ایجاد ظرفیت اشتراک پذیری 221 هزار و 63 نفری؛ به 254 هزار و 811 مصرف کننده گاز خانگی، 18 هزار 350 مصرف کننده گاز تجاری و 946 مشترک عمده و صنعتی در استان، خدمات ارائه می کند.  

عسگریان افزود: بهره مندی 99.4 درصد خانوار شهری و 61 درصد خانوار روستایی از نعمت گاز نیز از دیگر خدمات ارائه شده به شهروندان استان زنجان است.


کد خبر 255162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =