تأمین مالی پروژه های صنعت نفت با اولویت پارس جنوبی

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از انجام مذاکرات با وزارت نفت به منظور طراحی مدلی برای تأمین مالی پروژه های صنعت نفت با اولویت پارس جنوبی خبر داد.

محمد فطانت در گفتگو با خبرنگار شانا به جلسه ای که هفته گذشته با بیژن زنگنه، وزیر نفت به منظور توسعه پروژه های نفتی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد که به دنبال آن جلسه ای نیز این هفته با رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران این شرکت خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: سعی می شود با همکاری وزارت نفت، مدلی برای تأمین مالی پروژه های صنعت نفت با اولویت پارس جنوبی طراحی شود.

وی با اشاره به این که اقتصاد کشور 2 بخش محرک دارد، گفت: نفت یکی از بخشهایی است که می تواند رشد، توسعه پایدار و نرخ رشد هشت درصدی مورد هدف را محقق کنند.

فطانت با بیان این که بازار سرمایه می تواند در بخشهایی از صنعت نفت، ایفای نقش کند، افزود: بازار سرمایه می تواند به منظور توسعه پروژه های پارس جنوبی همکاری خوبی با وزارت نفت داشته باشد.

وی اولویت سازمان بورس اوراق بهادار تهران را همکاری با صنعت نفت به عنوان یک بخش اساسی حرکت رو به رشد اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: وزارت نفت و زیر مجموعه های آن حدود یکهزار میلیارد تومان برای نخستین بار از طریق بورس انرژی در سال ٩٤ تامین مالی کردند.

فطانت درباره انتشار اوراق سلف میدان نفتی آذر از طریق بازار سرمایه نیز تصریح کرد: این مورد نیز جزو مباحثی است که با وزارت نفت مذاکره می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در هفته های گذشته ٢٠٠ میلیارد تومان تامین مالی نفت از طریق اوراق را داشتیم که در کمتر از دو روز معاملاتی به فروش رسید، یادآور شد: ظرفیت خوبی در بازار سرمایه برای ادامه این روند وجود دارد.

وی نفت را مهمترین محصول عنوان کرد که بورس انرژی به همین منظور ایجاد شده است، گفت: مذاکرات برای عرضه دیگر فرآورده های نفتی به طور منظم و مرتب دنبال می شود.

کد خبر 255164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =