آکرا برای بدل شدن به هاب برق در آفریقا نیازمند پشتیبانی ایران است

وزیر انرژی و نفت غنا گفت: غنا برای بدل شدن به هاب تولید برق در قاره آفریقا نیازمند پشتیبانی صنعت نفت و گاز ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، امانوئل آرما کوفی بواه بعد ازظهر امروز (یکشنبه، 25بهمن ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به روابط تاریخی دو کشور اشاره کرد و با بیان این که این رابطه به مرور زمان تقویت می شود، گفت: دراین دیدار درباره همکاری در بخش بالادستی و پایین دستی گفتگو کرده ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای ایران در بخش نفت و گاز، غنا می تواند ازتوانایی این کشور استفاده کند.

کوفی بواه با بیان این که این کشور قرار است به هاب تولید برق در قاره آفریقا بدل شود، تصریح کرد: صنعت نفت و گاز ایران می تواند این کشور را در این زمینه پشتیبانی کند.

به گزارش شانا، جان درامانی ماهاما، رئیس جمهوری غنا شامگاه شنبه (24 بهمن ماه) وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت؛ این نخستین سفر رئیس جمهوری غنا به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نخستین سفر رئیس جمهوری یک کشور آفریقایی به تهران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

در همین باره، اکبر خسروی نژاد، رئیس اداره غرب آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرده بود: در سفر هیئت غنا به تهران افزون بر بیانیه مشترک دو کشور، دو قرارداد در حوزه کشاورزی و استاندارد میان مقامهای تهران و آکرا امضا می شود؛  افزون بر این که مقامهای دو طرف درباره امضای پنج تا ٦ سند در زمینه همکاریهای نفتی، انرژیهای تجدید پذیر در بخش خصوصی و دولتی در حال مذاکره و رایزنی هستند.

 

کد خبر 255171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =