تاسیس 4 شرکت تخصصی آب از سوی ایران و الجزایر

وزیر نیرو از تاسیس چهار شرکت جدید تخصصی و مشترک با کشور الجزایر برای همکاری در بخش آب خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، امروز (دوشنبه، 26 بهمن ماه) در حاشیه دیدار با عبدالوهاب نوری، وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر در جمع خبرنگاران گفت: شرکتهای جدید، فعالیتهای خود را برای ساماندهای وضع منابع آب و مطالعات با بخش خصوصی آغاز می‌کنند.

وی افزود: این شرکتها با سرمایه گذاری مشترک دو کشور در بخش مطالعات آب، احداث سد، احداث شبکه های آبیاری، آب و فاضلاب و ساخت تجهیزات مورد نیاز دو کشور فعالیت خواهند کرد.

چیت چیان از فراهم شدن تسهیلات لازم برای برگزاری دوره های مشترک آموزشی برای کارکنان وزارت نیروی دو کشور خبر داد و تصریح کرد: مقرر است کارکنان وزارت نیروی ایران و منابع آب الجزایر آموزشهای مورد نیاز درباره مدیریت آب را در هر دو کشور ببینند و با این هدف تردد این کارکنان در بین دو کشور به راحتی صورت خواهد گرفت.

وزیر نیرو به تشکیل پنج کمیته فنی بین دو کشور اشاره و عنوان کرد: جلسه های این کمیته ها به طور مداوم برگزار خواهد شد تا اهداف مورد نظر محقق شود، ایران و الجزایر مصمم هستند سطح روابط اقتصادی دو کشور را به سطح روابط سیاسی موجود برسانند.

عبدالوهاب نوری، وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر نیز با بیان این که حامل پیام دوستی ملت الجزایر برای مردم ایران است، بر استحکام روابط بین دو کشور تاکید کرد.

وی خواستار افزایش سطح همکاری، مشورت و هماهنگی دو کشور شد و گفت: مصمم به ارتقای سطح روابط هستیم.

نوری اظهار امیدواری کرد که تشکیل این شرکتها بتواند دو کشور را در رسیدن به اهداف مشترک یاری رساند.

کد خبر 255248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =