پتروشیمی مهاباد 10 هزار تن پلی اتیلن به چین صادر می کند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به صادرات نخستین محموله تولیدی این شرکت به کشور هند در هفته گذشته، گفت: 10 هزار تن پلی اتیلن این شرکت نیز تا 2 هفته آینده به چین صادر می شود.

محسن مجیدی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اجرای تحریمها علیه ایران و اجرای برجام اظهار کرد: شرکت پتروشیمی مهاباد، نخستین محموله تولیدی خود را در هفته گذشته به هند صادر شد.

وی با اشاره به این که محموله صادراتی به هند شامل 260 تن بوتن- 1 بوده است، افزود: واحد بوتن-1 پتروشیمی مهاباد حدود 7 ماه است که تولید خود را آغاز کرده است و تا پیش از صادرات این محموله، عمده این محصولات این پتروشیمی در داخل کشور استفاده می شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد ارزش محموله صادراتی به هند را 300 هزار دلار عنوان کرد و گفت: هم اکنون این شرکت در حال آماده کردن محموله 10 هزار تن پلی اتیلن برای ارسال به چین است که امیدواریم تا 2 هفته آینده صادر شود.

مجیدی درباره ارزش محموله که به چین ارسال خواهد شد، گفت: ارزش این محموله پس از آماده شدن به قیمت روز بازار تعیین خواهد شد.

کشورهای اروپایی، بازار هدف پتروشیمی مهاباد

وی با اشاره به این که کشورهای اروپایی بازارهای هدف ما برای صادرات هستند، اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و اجرای برجام، پس از این که تولید پتروشیمی مهاباد به ظرفیت اصلی خود برسد به کشورهای دیگر نیز صادرات خواهیم داشت؛ هم اکنون این شرکت با یک سوم ظرفیت خود در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد تصریح کرد: این شرکت حدود یک ماه است که برای افتتاح آماده شده است و منتظر هماهنگی های لازم از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور افتتاح رسمی این شرکت هستیم.

مجیدی ادامه داد: ظرفیت واحد پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد 300 هزار تن و بوتن -1، 30 هزار تن در سال است که پس از افزایش خوراک به این مجتمع می توان تولید را نیز افزایش داد.

وی با اشاره به این که پتروشیمی مهاباد روانه 15 تن در ساعت خوراک با فشار حدود 30 بار از خط لوله اتیلن غرب دریافت می کند که این رقم باید به 40 تن در ساعت برسد، افزود: امیدواریم با به سرویس وارد شدن باقیمانده فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی کاویان، خوراک مورد نیاز این پتروشیمی نیز تأمین شود.

کد خبر 255294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =