تولید 95 درصد مواد نسوز مصرفی در داخل کشور

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به تولید بیش از 95 درصد از مواد نسوز مصرفی در داخل کشور گفت: با تعامل میان صنعت نسوز و صنایع دیگر کشور و همچنین پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی می توان در تولید داخلی مواد نسوز به مرز واقعی خودکفایی رسید.

به گزارش شانا، علی یزدانی، در همایش و نمایشگاه توانمندیهای صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی گفت: اگر چه میزان مصرف مواد نسوز کشور در حال حاضر حدود 400 هزار تن است، اما با آهنگ رشد صنایع کشور در پسابرجام مصرف این مواد به بیش از 600 هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: صنایع فولاد، سیمان، سرامیک، نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان بزرگترین صنایع مصرف کننده مواد نسوز در این توسعه و رشد نقش اصلی را به عهده خواهند داشت.

علی یزدانی یادآور شد: اگر چه با تلاش صنعتگران سختکوش صنعت نسوز کشور هم اکنون بیش از 95 درصد از نسوزهای مصرفی در داخل کشور تامین می شود، اما کماکان در تولید نسوزهای سنگین و قطعات پیچیده نیاز به منابع خارجی محسوس است.

وی با اشاره به رفتارهای غیرانسانی چند ساله کشورهای غربی در تحریم ایران، اظهار امیدواری کرد: با تعامل صنعت نسوز و صنایع دیگر کشور و همچنین پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی بتوانیم در تولید داخلی مواد نسوز به مرز واقعی خودکفایی برسیم.

تشکیل دبیرخانه دائمی میان صنایع پتروشیمی و دیرگداز

یزدانی پیشنهاد کرد: یک دبیرخانه دائمی بین صنعت پتروشیمی و صنعت دیرگداز تشکیل و برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی یک سند همکاری مشترک، تدوین، تصویب و عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، کلیات صنعت دیرگداز در ایران، دیرگدازها و دسترسی به نتایج مطلوب علمی در صنعت پتروشیمی، پوششهای ضد حریق، کاهش اتلاف انرژی و دیرگدازها و دسترسی به نتایج مطلوب علمی در صنعت پتروشیمی از محورهای این همایش بودند.

نخستین همایش و نمایشگاه توانمندیهای صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی به مدت 2 روز (27 و 28 بهمن ماه) در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دایر است.

کد خبر 255356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =