زمینه های همکاری با صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است

سفیر هند در ایران گفت: وزارت امور خارجه و دیگر مسئولان اقتصادی هند تدابیر لازم برای بهبود روابط میان دو کشور بویژه در صنعت پتروشیمی را فراهم کرده اند.

به گزارش شانا، سائوراب کومار با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند گفت: هند آماده است روابط اقتصادی خود را با ایران در همه بخشها در دوران پساتحریم گسترش دهد و در این مسیر هیچ محدودیتی وجود ندارد و یکی از این صنایع پتروشیمی به شمار می آید که زمینه های همکاری در این بخش فراهم شده است.

وی با بیان این خوراک فراوان مزیت صنعت پتروشمی ایران به شمار می رود، افزود: اکنون پارس جنوبی قطب بزرگ پتروشیمی ایران شده است و چابهار هم می تواند در آینده نزدیک به مرکزی مهم در صنعت پتروشیمی بدل شود.

کومار با اشاره به این که سرمایه گذاران و فعالان پتروشیمی هند آماده حضور در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران هستند، ادامه داد: با رفع تحریمهای ایران، دو کشور می توانند سطح همکاریهای خود را افزایش دهند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حجم کل معاملات ایران و هند در سالهای اخیر در نوسان بوده است و به دلیل تحریم، حجم مبادلات دو کشور افت محسوسی را تجربه کرد، اما اکنون فضا برای افزایش همکاری دو کشور بیش از گذشته فراهم شده است و در چند ماه گذشته چند هیئت بزرگ اقتصادی از دو کشور بازدید کرده اند و توافقهای خوبی را رقم زده اند.

در این میان مقامهای اقتصادی ایران و هند اعلام کرده‌اند که در صورت همکاری مشترک بانکی دو کشور و بازگشتن گشایش اعتبارات اسنادی به مسیر طبیعی خود، امکان ظرفیت افزایش حجم معاملات دو کشور به 25 میلیارد دلار وجود دارد.

کد خبر 255525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =