رگولاتوری روند صادرات محصولات پتروشیمی را تسهیل می کند

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ایفای نقش رگولاتوری از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند افزایش صادرات محصولات پتروشیمی را درپی داشته باشد.

به گزارش شانا، مهدی شریفی نیک نفس، با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران برای تحقق جهش دوم خود نیازمند همدلی و همگرائی بیشتر است، اظهار کرد: در صورت نهادینه شدن نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی می توان به بسیاری از هدفهای پیش بینی شده دست یافت.

وی با اشاره به این که تنظیم بازار و نیز عرضه و تقاضا باید برای تامین نیاز داخل و نیز صادرات هدفمند شود، افزود: در صورت رقابت سالم و نیز برنامه ریزی برای صادرات می توانیم بازارهای از دست رفته را احیا کنیم.

شریفی نیک نفس با بیان این که به دلیل خصوصی سازیهای انجام شده، برخی رقابتها می تواند منجر به تضعیف صادرات محصولات پتروشیمی شود، تأکید کرد: رگولاتوری با توجه به کارکردهای خود می تواند روند صادرات را تسهیل کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: باید در بازارهای بین المللی با زبانی یکسان حضور یابیم و منافع تمام شرکتهای پتروشیمی را مورد توجه قرار دهیم تا جایگاه کشورمان در عرصه بین المللی تقویت شود.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شریفی نیک نقس تصریح کرد: شناخت درست بازار برای تداوم حضور و صادرات پایدار ضروری است و باید بر اساس شرایط موجود در بازار اقدام به صادرات کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاشهای انجام شده برای رفع موانع و محدودیتهای بین المللی بعد از اجرای برجام بتوانیم به جایگاه اصلی و توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: امید است بزودی با رفع کامل برخی موانع بانکی، بیمه ای و حمل و نقل، شرایط برای صادرات تسهیل شود.

شریفی نیک نفس اظهار کرد: همزمان با افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران در سالهای آینده، حجم و ارزش صادرات محصولات مجتمع های پتروشیمی ایران افزایش قابل خیره کننده ای خواهد داشت و پتروشیمی ها افزون بر تامین نیاز داخل رونق صادرات را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش و تنوع در تولید می تواند کشورمان را به یک قطب صادراتی مطمئن در صنعت پتروشیمی تبدیل کند و کشور از ارزش افزوده بالای این صنعت بهره مند شود.

وی تقویت کانالهای رسمی، حضور در بازارهای هدف و ایجاد تنوع در مشتریان را از مهمترین‌ اولویتهای شرکتهای پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این موارد سبب می شود که امنیت صادرات ایجاد شده و محصولات به موقع به بازار برسد.

کد خبر 255529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =