قیمت پلیمرها ارزان شد

فهرست جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که قیمت انواع محصولات پلیمری در جاده ارزانی قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی هر دو هفته یکبار از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی براساس میانگین قیمتهای جهانی و نرخ دلار بازار آزاد برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام می شود که روز یکشنبه (دوم اسفندماه) نیز قیمتهای جدید اعلام شد.

برپایه این گزارش، بیشترین افت قیمت نسبت به دو هفته قبل مربوط به پلی استایرنهای معمولی و مقاوم با ۹.۴ و ۹.۳ درصد کاهش بوده است.

همچنین در رده دوم و سوم افت قیمت پلی اتیلنهای سنگین فیلم و بادی قرار دارند، این کالاها نسبت به دو هفته گذشته ۴.۵ و ۴.۲ درصد افت قیمت داشتند.

پلی اتیلنهای سنگین اکستروژن، تزریقی و دورانی نیز نسبت به دو هفته قبل با افت روبه رو شدند، به طوری که پلی اتیلنهای سنگین اکستروژن گرید P۱۰۰ از رقم ۳ هزار و ۸۳۴ به ۳ هزار و ۶۷۸ تومان رسید. گرید P۸۰ نیز از رقم ۳ هزار و ۶۸۸ به ۳ هزار و ۵۴۳ تومان برای عرضه در نیمه اول اسفندماه رسید.

پلی پروپیلنهای نساجی و شیمایی نیز نسبت به دو هفته گذشته روندی نزولی داشتند، به طوری که نساجی ها ۳.۸ و شیمیایی ها ۳.۷ درصد افت قیمت داشتند. پی وی سی ها نیز ۳.۷ درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش قیمت داشتند.

در همین حال پلی اتیلنهای سبک خطی و فیلم هم با ۳.۷ و ۳.۳ درصد افت مواجه شدند. کمترین افت قیمت در نیمه اول اسفندماه متعلق به پلی اتیلنهای ترفتالات سوپر برایت، نساجی و بطری بوده است. به این ترتیب پلی اتیلنهای ترفتالات سوپربرایت و نساجی ۲۳ تومان، پلی اتیلنهای ترفتالات بطری ۴۹ تومان و پلی استایرن های انبساطی ۵۳ تومان نسبت به دو هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

دلار هم نسبت به دو هفته قبل با توجه به کاهش در بازار آزاد به رقم ۳ هزار و ۴۸۷ تومان رسید.

برای مشاهده فهرست قیمتهای پایه اینجا کلیک کنید.

کد خبر 255561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =