دریافت وجه از ایرلاینها پیش از سوخت گیری

مدیر اداره کل سوخت گیری هواپیمایی کشور درباره وضع پرداخت هزینه سوخت ایرلاینها گفت: هم اکنون سوخت رسانی به هیچ هواپیمایی در کشور قبل از دریافت وجه سوخت انجام نمی شود.

علی هرندی در گفتگو با شانا با اشاره به این که روند افزایش بدهی شرکتهای هواپیمایی داخلی با توجه به روش جدید سوخت رسانی و اخذ هزینه سوخت، متوقف شده است، گفت: هم اکنون با توجه به متغییر بودن رقم دقیق این بدهی نمی توانم رقم دقیقی را اعلام کنم.

وی در باره وضع پرداخت هزینه سوخت رسانی ایرلاینهای ایرانی گفت: هم اکنون سوخت رسانی به هیچ هواپیمایی در کشور پیش از دریافت وجه سوخت انجام نمی شود، از این رو روند افزایش بدهی این شرکتها متوقف شده است.

ایران به باشگاه سازندگان رفیولرها پیوست

مدیر اداره کل سوخت گیری هواپیمایی کشور بیان این که صنعت هواپیمایی کشور صنعتی وابسته 100 درصدی به خارج از کشور است، گفت: در دوران تحریم به دلیل محدودیتهای فراوان توانایی ورود رفیولرها یا تانکرهای سوخت رسانی به هواپیماها به کشور وجود داشت، از این رو با همکاری شرکتهای داخلی اقدام به تعمیر اساسی و ساخت رفیولرهای موجود و جدید کردیم.

وی افزود: قدمت رفیولرهای موجود در فرودگاه های کشور در برخی موارد به بیش از 30 سال می رسد، گفت: طی هشت سال گذشته این خودروهای به سمت فرسوده شدن پیش می رفتند.

مدیر اداره کل سوخت گیری هواپیمایی کشور اظهار کرد: هم اکنون تنها 6 شرکت بزرگ در دنیا دانش فنی ساخت رفیولرها را در اختیار دارند، ایران با تکیه بر توان بخش خصوصی همزمان با تعمیر اساسی رفیولرهای موجود اقدام به ساخت دستگاه های جدید نیز کردند.

هرندی افزود: هم اکنون با حمایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، کشورمان به جمع کشورهای دارنده دانش فنی ساخت رفیولرهای هواپیماهای مسافربری رسیده است.

وی گفت: از سال 1392 تاکنون 17 دستگاه رفیولر 20 هزار لیتری و 60 هزار لیتری با قدمتی بیش از 30 سال در کشور ضمن بازسازی کامل از حالت مکانیکی به حالت نیمه اتوماتیک تغییر کرده است، هر کدام از رفیولرهای 20 هزار لیتری و 60 هزار لیتری امروز در بازار خارجی به ترتیب نزدیک به 2 و 3 میلیارد تومان هزینه شود.

مدیر اداره کل سوخت گیری هواپیمایی کشور با بیان این که هم اکنون در سطح کشور نزدیک به 54 مرکز سوخت رسانی در فرودگاه ها وجود داریم، گفت: به طور میانگین 4 تا 5 میلیون لیتر سوخت جت ATK به هواپیماهای مسافربری با استفاده از 170 رفیولر تحویل می دهیم.

هرندی گفت: تا پیش از تصویب و اجرایی شدن برجام مجموع عملیات پروازی داخلی و خارجی روزانه در کشور حدود 400 تا 4500 بود، در حالی که امروز به 600 عملیات افزایش یافته است، این موضوع حکایت از توجه ویژه به زیر ساختهای صنعت هواپیمایی کشور در آینده نزدیک دارد.

کد خبر 255877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =