نخستین واحد پالایشگاهی فازهای 20 و 21 به بهره برداری می‌رسد

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان این که دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز تا پایان امسال تکمیل می شود، گفت: آماده دریافت گاز ترش فازهای 6 تا 8 برای وارد مدار شدن نخستین ردیف پالایشگاهی هستیم.

علیرضا عبادی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به آماده بودن نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی برای بهره‌برداری، تصریح کرد:‌ هم اکنون در حال هماهنگی با واحد نظارت بر تولید نفت و گاز برای دریافت گاز ترش فازهای 6 تا 8 هستیم.

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان این‌که نخستین واحد پالایشگاهی این فازها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: باتوجه به این‌که فصل زمستان به پایان رسیده است، بنابراین آماده دریافت گاز ترش فازهای 6 تا 8 برای راه‌اندازی نخستین واحد پالایشگاهی هستیم. 

عبادی درباره دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی نیز گفت:‌ هم اکنون فعالیتهای مربوط به بخش مکانیکی در حال انجام است و انتظار داریم دومین واحد شیرین سازی پالایشگاه نیز تا پایان امسال تکمیل شود. 

طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

کد خبر 256163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =