مراکز فناوری نفت ایران و نروژ تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

در بازدید مدیران حوزه های مختلف عملیاتی گروه بین المللی آکر سولوشنز نروژ (Aker Solutions) از پژوهشگاه صنعت نفت، مقرر شد با هدف توسعه و انتقال فناوری، تفاهمنامه همکاری میان دو طرف امضا شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هیئت نروژی متشکل از مدیرعامل و 10 نفر از مدیران حوزه های مختلف عملیاتی گروه بین المللی آکر نروژ با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، با مدیران پژوهشگاه مذاکره کردند.

در این دیدار، زمینه های همکاریهای فناورانه دو طرف در چهار حوزه بالادست، پایین دست، محیط زیست و منابع انسانی بررسی شد.

مدیریت آب و ماسه در حوزه بالادستی، همکاری در توسعه مرکز جدید فراساحل و تاسیسات سطح الارضی در حوزه پایین دستی، بازیافت پسابها در حوزه محیط زیست و انرژی و برگزاری دوره های مشترک آموزش نیروهای انسانی از مباحثی بود که در این مذاکره مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

بر این اساس، دو طرف توافق کردند تفاهمنامه ای را در زمینه تبادل و تعامل خدمات فناورانه و توسعه و انتقال فناوریها تنظیم و در آینده نزدیک امضا کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت در روزهای اخیر میزبان هفت گروه و شرکت بین المللی از کشورهای نروژ، فرانسه، آفریقای جنوبی و کره جنوبی بوده است که این موضوع، نشانگر اعتبار این مرکز پژوهشی و فناوری در منظر صاحبان فناوری جهان و ترسیم کننده افقی روشن برای ارائه راه حلهای فناورانه از سوی پژوهشگاه صنعت نفت در پاسخ به مشکلات و نیازهای صنعت نفت است. 

کد خبر 256193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =