افزایش کیفیت محصولات پتروشیمی برای رقابت در بازارهای جهانی

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی با توجه به قیمت پایین خوراک در کشور باید کیفیت محصولاتشان را به منظور رقابت در بازارهای جهانی افزایش دهند.

علی محمد بساق زاده ظهر امروز (چهارشنبه 12 اسفندماه) در ششمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی با اشاره به افزایش سالانه تعداد شرکت کنندگان این جشنواره اظهار کرد: مجتمع های پتروشیمی با توجه به قیمت پایین خوراک در کشور باید کیفیت محصولاتشان را به منظور رقابت در بازارهای جهانی افزایش دهند.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به استقابل شرکتهای بین المللی به منظور سرمایه گذاری در این صنعت اشاره کرد و گفت: به این منظور باید زیرساختهای لازم در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش بسزای این صنعت در شرایط تحریم در اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط پساتحریم، برخی از شرکتهای زیرمجموعه این شرکت به دنبال جذب لایسنهای خارجی به منظور بهبود عملکرد تولید و کیفیت محصولات خود هستند.

بساق زاده، رهبری، راهبرد، کارکنان، شراکتها و منابع، فرآیند، مشتریان، نتایج جامعه و نتایج کسب و کار را از معیارهای سنجش شرکتهای زیرمجموعه این صنعت عنوان کرد.

وی خرد جمعی و گروهی و تبیین مدیریت مشارکتی، توسعه قابلیتهای سازمانی، جانشین پروری، فراهم سازی بستر رشد نیروهای جوان، رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی ودرستی و تدوین سبک رهبری متناسب با فرهنگ سازی را از انتظارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه رهبری شرکتهای زیرمجموعه این شرکت دانست.

به گفته مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تدوین استراتژیها براساس محرکهای درونی و بیرونی سازمان، ترجمه استراتژیهای سازمان به لایه های مختلف، جاری سازی استراتژیهای تدوین شده و پایش استراتژیهای رقبا را نیز از معیارهای استراتژی در صنعت پتروشیمی عنوان کرد.

بساق زاده با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در صنعت پتروشیمی گفت: بهره گیری از خلاقیت و نوآوری، ارتقای سطح رضایتمندی، تداوم و استمرار آموزشها و اهمیت به سلامت و ایمنی کارکنان از مواردی است که مدیریتها باید در شرکتهای خود به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی گفت: شرکتهای زیرمجموعه صنعت پتروشیمی باید به مدیریت علمی منابع، توسعه شراکتهای برون سازمانی با نگرش برد-برد و تشکیل ائتلافهای استراتژیک اهمیت بالایی دهند.

بساق زاده بازنگری فرآیندها با مدیریت علمی، تدوین فرآیندهای نظام مندو سیستماتیک، چابک سازی فرآیندها و ترجمه راهبردهای سازمان به فرآیندها و پروژه ها را نیز از دیگر معیارهای سنجش شرکتها عنوان کرد.

کد خبر 256202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =