ایران قیمت نفت خام سبک خود را برای عرضه به آسیا افزایش می دهد

ایران قیمت نفت خام سبک خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه آوریل افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود ایران قیمت نفت خام سبک خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در برابر نفت سبک عربستان، به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی برساند، در حالی که پس از لغو تحریمهای ایران، تقاضا برای نفت خام این کشور با رشد روبرو شده است.

پس از لغو تحریمها در ماه ژانویه، ایران صادرات نفت خام به اروپا را از سرگرفت و انتظار می‌رود که صادرات نفت ایران از رقم روزانه یک ملیون و 500 هزار بشکه در ماه فوریه به روزانه یک میلیون و 650 هزار بشکه در ماه مارس برسد.

افزایش تقاضا از سوی اروپا و سهم بیشتر تولید نفت سنگین در برابر تولید نفت خام سبک ایران نیز ممکن است عرضه برخی انواع نفت این کشور را به آسیا محدود کند.

یک مقام ایرانی که خواست نامش فاش شود، گفت: «با بازگشت اروپا و اعلام نیاز از سوی کره جنوبی، ژاپن و هند، ما نفت اضافی نخواهیم داشت.

این مقام ایرانی افزود: بیشترین افزایش تولید ایران از زمان لغو تحریمها در بخش نفت سنگین بوده است.

یک منبع رسمی گفت: انتظار می‌رود ایران در ماه آوریل قیمت نفت خام سبک خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی 50 سنت کمتر از میانگین قیمت نفت خام عمان و دوبی تعیین کند که 30 سنت بیش از ماه گذشته است.

آمارهای بازرگانی نشان می دهد که بر این اساس قیمت رسمی نفت خام سبک ایران 25 سنت بالاتر از نفت سبک عربی عربستان خواهد بود که بیشترین فاصله قیمتی نفت سبک ایران با نفت سبک عربستان را از سال 2011 تاکنون رقم می زند.

به گفته این منبع رسمی، انتظار می رود قیمت نفت خام میدان فروزان که برای عرضه در ماه آوریل بدون تغییر و در سطح دو دلار و 43 سنت کمتر از قیمت شاخصهای عمان/دوبی بماند؛ قیمت نفت خام میدان سروش نیز یا بدون تغییر می‌ماند یا کاهش آن کمتر از نفت خام سنگین عربستان خواهد بود.

کد خبر 256314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =