تعهد چین به فاینانس 15 میلیارد دلاری طرحهای پتروشیمی ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی مشترک ایران و چین، از تعهد کشور چین به فاینانس 15 میلیارد دلاری برای طرحهای در دست ساخت پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش شانا، اسدالله عسگر اولادی، اظهار کرد: توافق تامین مالی تعدادی از طرحهای پتروشیمی که با کشور چین مصوب شده بود کماکان پابرجاست و برخی خبرهای منتشر شده درباره لغو این توافق درست نیست.

وی با اشاره به این که در ماههای گذشته بانک صنعت و معدن در زمینه پرداخت تعهد چینی ها برای تامین مالی طرحهای توسعه ای پتروشیمی پیشتاز بوده و عملکرد قابل قبولی داشته است، افزود: اکنون با ورود به دوران پساتحریم شرایط نقل و انتقال پول بزودی تسهیل خواهد شد.

عسگراولادی با بیان این که متاسفانه مشکلات بانکی با کشورهای خارجی هنوز بطور کامل رفع نشده است، گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، از نیمه فروردین ماه روند انتقال پول آسان تر می شود.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی ادامه داد: تجارت با چین امسال حدود 39 میلیارد دلار است که سال آینده این رقم باید به 50 میلیارد دلار برسد و امید است روند صادرات به این کشور افزایش یابد.

عسگراولادی اظهار کرد: روابط با چین از دیرباز برای ایران دارای اهمیت بوده است و باید در فضای جدید پساتحریم، از توان و ظرفیتهای موجود در کشور برای افزایش صادرات به این کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: دو کشور دارای بازارهای بسیار خوبی هستند که تجار و بازرگانان ایرانی باید با مطالعه دقیق وارد این بازارها شوند و به این منظور، اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین آماده همکاری و تعامل با صادرکنندگان است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: حضور رئیس جمهوری چین در ایران نشان داد که این کشور علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران است بنابراین باید از ظرفیت ایجاد شده به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با رفع تحریمها، حجم تجارت ایران با شرق بیشتر خواهد شد چراکه برنامه‌ریزی ایران و چین همیشه برای بلند مدت بوده است و پیش از این بانکهای چینی نیز به دلیل تحریمها به راحتی با ایران کار نمی‌کردند اما با رفع تحریمها این مسئله برطرف خواهد شد.

کد خبر 256484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =