دیگ بخار صنعتی در منطقه عملیاتی لاوان راه اندازی شد

دیگ بخار صنعتی در منطقه عملیاتی لاوان به منظور حفظ و تداوم فرایند فراورش نفت خام نصب و راه اندازی شد.

به گزارش شانا، به منظور حفظ و تداوم فرآیند فراورش نفت خام در تاسیسات خشکی منطقه لاوان و جایگزینی دیگ‌های بخار قدیمی که به دلیل کارکرد طولانی مستهلک شده بود، با انعقاد قراردادی بین شرکت نفت فلات قاره ایران و یک شرکت ایرانی در سال 1387، یک دستگاه دیگ بخار از نوع واتر تیوب (water tube) با ظرفیت اسمی 30 تن در ساعت توسط این شرکت طراحی، ساخته و نصب شد.

بر اساس این گزارش، مراحل مطالعات مهندسی و طراحی دیگ بخار پس از انعقاد قرارداد شروع و در سال 1391 دیگ بخار مذکور به منطقه منتقل و در محل نصب شد؛ اما به دلیل مشکلاتی که در پروسه حمل بویلر از محل کارگاه به بندر‌لنگه پیش آمد، بویلر دچار آسیب شد که آسیب وارده، یک مرحله توسط سازنده آن در کارگاه و در مرحله بعد با همکاری منطقه در محل واحد آب بخار برطرف شد و پس از تکمیل نواقص به مرحله بهره‌برداری رسید.

این گزارش می افزاید: مراحل نصب قطعات جانبی و فعالیت‌های تعمیراتی مربوطه تا 11 اسفندماه امسال ادامه داشت و پس از انجام کلیه بازرسی‌ها و بررسی‌های فرآیندی به لحاظ عملکرد توسط کارشناسان منطقه، دیگ بخار از 15 اسفندماه در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت بویلر در تامین بخار مورد نیاز تاسیسات بهره‌برداری خشکی، راه‌اندازی این بویلر موجب افزایش کیفیت نفت خام تولیدی می شود.  

کد خبر 256661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =