زیرساختهای توسعه صنایع تکمیلی فراهم می شود

معاون وزیر نفت با تأکید بر تولید انواع گریدهای پتروشیمی در داخل کشور گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پائین دستی برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیرساختها، اقدامهای مختلفی را در حال پیگیری و انجام دارد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی در  نشست آشنائی تشکلها با سیاستهای جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: وظیفه این شرکت تامین فرآورده ها و محصولات پتروشیمی مورد نیاز کشور و نیز توسعه بخشهای بالادست و میان دست است.

وی با تأکید بر تولید محصولات مورد نیاز صنایع پایین دست به منظور بی نیاز شدن از بازارهای خارجی افزود: در این مسیر باید برنامه ریزی برای تولید انواع مختلف گریدهای مورد نیاز داخلی صورت پذیرد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیرساختها اقدامهای مختلفی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پائین دستی در حال پیگری و انجام است.

وی با بیان این که پیگیری برای اصلاح برخی قوانین و سیاستهای حمایتی برای توسعه صنایع پائین دستی و نیز تعریف زیرساختها از دیگر اقدامهای لازم برای توسعه صنایع پائین دستی است، گفت: به این منظور، ایجاد کارگروهها و نشستهای تخصصی برای رفع چالشها و مشکلات می تواند راهگشا باشد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شاهدایی تصریح کرد: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرکهای صنعتی ایران می تواند در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی موثر باشد و باید با همکاری و تعامل برای توسعه صنایع پایین دستی و دوری از خام فروشی تلاش کنیم.

کد خبر 256852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =