عرضه روزانه 2.8 میلیون لیتر سوخت ترکیبی یورو 4 به بازار مصرف

پالایشگاه لاوان روزانه 2.8 میلیون لیتر فرآورده ترکیبی (گازوئیل و سوخت جت) با استاندارد یورو 4 تولید و روانه بازار مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان به خبرنگار شانا گفت: این مقدار فرآورده از جمله طرحهایی است که در قالب پروژه های تحت لیسانس اجرا شده است.

محمد علی اخباری با بیان این که پروژه های تحت لیسانس شامل واحد تبدیل کاتالیستی دوم (بنزین سازی) ایزومریزاسیون، گوگرد زدایی و بازیافت گوگرد، تعریف شده است، تصریح کرد: واحد گوگرد زدایی (HDS) از بهمن ماه امسال محصول ترکیبی خود (نفت گاز و سوخت جت یورو 4) را تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

وی اظهار کرد: در پالایشگاه لاوان علاوه بر طرحهای تحت لیسانس، طرحهای دیگری با هدف بهبود فرآیند و افزایش ظرفیت محصول اجرا شده که ایجاد واحدهای یوتیلیتی و سرویسهای جانبی به منظور ارتقای مقدار تولید برق، بخار، نیتروژن و هوا از آن جمله است.

به گفته اخباری، اجرای طرحهای بهبود فرآیند و افزایش ظرفیت سبب شده است تا ظرفیت پالایش این پالایشگاه از 30 هزار بشکه در روز به 55 هزار بشکه افزایش یابد و به عبارتی دیگر ضمن تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت خام، 25 هزار بشکه میعانات گازی نیز به افزایش ظرفیت پالایش پالایشگاه لاوان افزوده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان ادامه داد: همچنین در نتیجه افزایش بهبود فرآیند و افزایش ظرفیت، نفت کوره تولیدی این پالایشگاه از 28 درصد به 20 درصد کاهش یافته است که این از دستاوردهای مهم اجرای این طرحها به شمار می آید.

به گفته اخباری، میعانات گازی تولیدی که شامل نفتا و گازوئیل است، سبب افزایش تولید بنزین بیشتری در پالایشگاه شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه دو میلیون 800 هزار لیتر محصول ترکیبی نفت گاز و سوخت جت با استاندارد یورو 4 در پالایشگاه لاوان تولید می شود که 600 هزار لیتر آن سوخت جت و 2.2 میلیون لیتر دیگر نیز گازوئیل یورو 4 است.

کد خبر 256877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =