اداره کشور با قیمت پایین نفت افتخار دولت در سال 94 بود

رئیس جمهوری گفت: اداره کشور در شرائط کاهش کم‌سابقه قیمت نفت در بازارهای جهان، یکی از افتخارهای دولت در سال 94 است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، 25 اسفندماه) در مراسم قدردانی از افتخار آفرینان ورزشی ایران اسلامی در عرصه های بین‌المللی با بیان این که در مذاکرات سیاسی زمانی می‌توانیم به شاخصها و اهداف خود در این عرصه دست یابیم که در میدانهای سیاسی بین‌المللی حضور یابیم، گفت: در عرصه ورزشی نیز زمانی که با قویترین تیمهای دنیا رقابت می‌کنیم می‌توانیم به اهداف خود برسیم و غرور‌آفرینی داشته باشیم.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که موفقیت در پیچیده‌ترین مذاکرات سیاسی تاریخ جهان و دستیابی به نتیجه برد، برد نیز افتخاری ملی است، افزود: مذاکره کنندگان ایرانی در یک صحنه جهانی برای منافع ملی تلاش کردند.

وی تصریح کرد: با تلاش مذاکره کنندگان، در سال 94 خرید و فروش مواد هسته‌ای برای ایران قانونی و آزاد شد و ما وارد تجارت جهانی در حوزه هسته‌ای شدیم و این در حالی بود که در سال 93 طبق مصوبه های شورای امنیت، حتی غنی سازی در ایران نیز غیرقانونی بود.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به موفقیتهای به دست آمده در پی مذاکرات و توافق در مسئله هسته‌ای از جمله رفع تحریمها در بسیاری از امور از جمله روابط بانکی و بیمه‌ای، فروش نفت، خرید کالا و قطعات، عنوان کرد: ما به سال 94 تا پایان تاریخ افتخار خواهیم کرد.

روحانی اداره کشور در شرائط کاهش کم‌سابقه بهای نفت در بازارهای جهان را یکی از افتخارهای دولت در سال 94 دانست و گفت: دولت در ابتدای کار خود باوجود مشکلات گوناگون و نظر کارشناسان مبنی بر این که حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان نخواهد بود، توانست بدون استقراض از بانک مرکزی این کار و بسیاری از اقدامهای مهم را انجام دهد.

وی با اشاره به شرائط بوجود آمده در اقتصاد کشورهای منطقه و همسایه در اثر کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش ارزش پول ملی در این کشورها در مقایسه با واحدهای جهانی ارز، افزود: ما توانستیم با وجود این شرائط روند کاهش تورم در کشور را حفظ کنیم و این رقابت اقتصاد ما با اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت در دنیاست و نوید می‌دهم که سال آینده سال خوبی برای ما در اقتصاد خواهد بود.

کد خبر 256918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =