صادرات نفت ایران بزودی به 2 میلیون بشکه در روز می رسد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امیدواریم بزودی فروش نفت خام و میعانات گازی ایران به روزانه دو میلیون بشکه برسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، 25 اسفندماه) در مراسم بهره‌برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد، یکی از اولویتهای دولت را توسعه حمل و نقل ریلی برون شهری و درون شهری عنوان کرد و گفت: دولت در صدد است خطوط مترو کلانشهرهای کشور را توسعه داده و ارتباط حمل و نقلی میان آنها را تکمیل کند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت مترو در کاهش ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی افزود: شرائط زیست محیطی و وضعیت حمل و نقل درون شهری ایجاب می‌کند که خطوط مترو توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: مترو مزایای متعددی دارد که یکی از آنها ایجاد فرهنگ نظم پذیری در جامعه است و این دستاورد بزرگی است که فرهنگ جدیدی برای زمان بندی کارها و نظم در مردم ایجاد شده است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به مشکلات و مسائل متعدد که در سال 94 پیش روی کشور قرار داشت، عنوان کرد: سال 94 سال همدلی و همزبانی دولت و مردم نامگذاری شد و همین همدلی و همزبانی باعث شد که سال 94 با وجود این که به لحاظ اقتصادی و اداره کشور سالی سخت برای دولت بود، به خوبی سپری شود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: باوجود همه مشکلات و سختیهای سال 94 و اتفاقهای غیرقابل پیش بینی نظیر کاهش بهای نفت، اما دولت تدبیر و امید موفق شد با سیاست گذاری صحیح به بسیاری از اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به این که کاهش قیمت نفت در بسیاری از کشورهای نفت خیز منجر به تغیرات وسیعی شد، تصریح کرد: خوشبختانه این اتفاق آثار ناچیزی در ایران بر جای گذاشت که مهمترین دلیل آن امید مردم به آینده کشور و اعتماد آنها نسبت به سیاستهای دولت بود.

جهانگیری افزود: مردم به برنامه های دولت اعتماد دارند و امیدوارند که آینده بهتری پیش روی کشور باشد و همین امر باعث شده که حرکتهای شتاب زده از سوی مردم مشاهده نمی‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری دستاوردها و موفقیتهای دولت را نتیجه همدلی و همزبانی میان دولت و ملت دانست و تصریح کرد: فرصتهایی که سرمایه های اجتماعی در اختیار یک کشور قرار می‌دهند از سرمایه های مادی بیشتر است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامها و برنامه های دولت و با تکیه بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی سال 95، سالی خوب برای اقتصاد ایران باشد و شاهد افزایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغالزایی در کشور باشیم.

جهانگیری عنوان کرد: خوشبختانه گامهای موثری در بخشهای مختلف اقتصادی کشور برداشته شده است و غربیها تصور نمی‌کردند ایران تا مدتها بتواند میزان تولید نفت خود را پس از لغو تحریمها به میزان پیش از تحریمها برساند، اما براساس گزارش وزیر نفت امیدواریم بزودی میزان فروش نفت و میعانات گازی به دو میلیون بشکه در روز ارتقا پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه توجه به مسائل زیست محیطی کشور را از برنامه های جدی دولت در سال 95 برشمرد و گفت: توجه به منابع آبی نیز از اولویتهای دولت است، زیرا باوجود بارشها، وضعیت منابع آبی کشور همچنان در شرائط نگران کننده‌ای قرار دارد.

وی با انتقاد از برخی افراد که دولت را متهم به عدم توجه و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی می‌کنند، تصریح کرد: من به عنوان مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم به ایشان عرض کردم که قوای سه گانه، نیروهای مسلح و همه نهادهای عمومی باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی همراه باشند و ایشان نیز فرمودند که شما به عنوان مسئول اقتصاد مقاومتی از همه بخواهید که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و من نیز پشتیبان شما خواهم بود.

جهانگیری ادامه داد: همه دستگاهها و نهادها مکلف هستند رویکردها و بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را در برنامه ها و اقدامهای خود اعمال کنند.

کد خبر 256943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =