توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس هماهنگیهای صورت گرفته با وزارت نفت درباره استفاده از تسهیلات برای بخش خصوصی از محل صرفه جویی مصرف سوخت، چنانچه آمار مسافران قطار افزایش یابد و تقاضای جاده به خط آهن منتقل شود، می‌توان از محل صرفه جوییها به نوسازی ناوگان ریلی کشور کمک کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، امروز (سه‌شنبه، 25 اسفندماه) در مراسم راه اندازی پنج رام قطار فدک و بهره‌برداری از سالن خدمات مسافری تهران گفت: حدود 10 سال هرگونه سرمایه گذاری در حوزه شبکه حمل و نقل ریلی با محدودیت همراه بوده، اما با برنامه‌ریزی مناسب تلاش می‌شود تا بتوان واگنهای جدیدی را وارد شبکه ریلی کشور کرد.

وی افزود: همزمان با آغاز دور نخست سفرهای نوروزی تعدادی از ناوگان قدیمی از رده خارج شده‌اند و با نوسازی تعدادی از واگنهای قدیمی امروز، بهره‌برداری از پنج رام قطار مسافری فدک آغاز شد.

آخوندی تصریح کرد: قرار داد تولید واگن با شرکتهای کره جنوبی امضا شده که 17 دستگاه واگن آن به کشور آمده و 20 دستگاه واگن نیز با مشارکت یکی از شرکتهای ایرانی در داخل تولید، تا به تدریج وارد ناوگان حمل و نقل ریلی شود.

وزیر راه و شهرسازی موضوع ظرفیت دو برابری واگنهای مسافری را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: تلاش می‌شود تا بتوان شرائط لیزینگ و اجاره به شرط تملیک در حوزه ریلی کشور برای خرید قطار فعال شود.

وی گفت: برنامه برقی سازی برخی از قطارها را در مذاکره با تعدادی شرکتهای خارجی پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از سیستم لیزینگ قطارهای جدیدی را وارد ناوگان کشور کنیم.

آخوندی افزود: براساس هماهنگیهای صورت گرفته با وزارت نفت در خصوص استفاده از تسهیلات برای بخش خصوصی از محل صرفه جویی مصرف سوخت، چنانچه آمار مسافران قطار افزایش یابد و تقاضای جاده به خط آهن منتقل شود، می‌توان از محل صرفه جوییها به نوسازی ناوگان ریلی کشور کمک کرد.

کد خبر 256949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =