فروش نفت ایران در روزهای آینده به مرز 2 میلیون بشکه می رسد

رئیس جمهوری گفت: درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور توسعه می یابد، به گونه‌ای که فروش نفت خام و میعانات گازی در روزهای آینده به مرز دو میلیون بشکه می رسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، 26 اسفندماه) و پس از آخرین جلسه هیئت دولت در سال 94 با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن آرزوی سعادت برای ملت بزرگ ایران در سال 95 گفت: امسال شاهد باران پربرکت الهی و سربلندی ملت ایران در برجام و پایان تحریمها بودیم و در همین سال مردم ایران حماسه بسیار بزرگی را در هفتم اسفندماه خلق کردند.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که ایرانیان در بهار باید صمیمیت و صفای خود را نشان دهند، بر ضرورت صله ارحام با نزدیکان و اقوام و ابراز محبت به همه کسانی که در دنیا نوروز را به عنوان یک روز نو پاس داشته و جشن می‌گیرند، تاکید کرد و افزود: بهار باید روز آشتی، صفا و صمیمیت میان همه گروهها و احزاب باشد.

وی با بیان این که سال آینده شرائط کشور با همراهی و کمک مردم بهتر از گذشته خواهد بود، تصریح کرد: ما در سال 95 بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانکها و بیمه‌ های ما تحریم نیستند و می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت داشته باشیم و سرمایه‌ گذاریها در کشور ما آغاز شده و قراردادهای بسیار مهمی در سطوح مختلف با کشورهای دنیا به امضا رسیده است، امروز بانک مرکزی ایران با بانکهای مرکزی بسیاری از کشورهای دنیا رابطه پولی و مالی ایجاد کرده و سوئیفت برقرار شده است.

روحانی با اشاره به این که سال 95 سالی است که در آن حقوق هسته‌ای ملت ایران به رسمیت شناخته شده و ما با دنیا تبادل مواد هسته‌ای داریم، عنوان کرد: امروز دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده و ما این تعامل سازنده را با جهان ادامه خواهیم داد.

رئیس‌ جمهوری با تاکید بر این که ملت ایران از تنش، برخورد و افراط بیزار است، اظهار امیدواری کرد: با کمک ملت ایران در منطقه خاورمیانه هم صلح، ‌صفا و امنیت برقرار شود و این چند کشوری هم که متاسفانه از مسیر اعتدال خارج شده و خشونت و جنگ را برگزیده‌اند، به مسیر اسلامیت و انسانیت بازگردند و در منطقه شاهد برادری، صفا، صمیمیت و توسعه باشیم.

وی با اشاره به این که ما خود را برای توسعه مناسبات و روابط بهتر با کشورهای دنیا آماده کرده‌ایم، گفت: سال آینده با حضور و همراهی مردم شرائط متفاوتی را داریم و دولت روند برنامه های اقتصادی خود را در حوزه های کاهش تورم، شتاب در رونق و رشد اقتصادی و آرامش بازار حفظ کرده و درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور توسعه پیدا خواهد کرد، به گونه‌ای که فروش نفت و میعانات نفتی در روزهای آینده به مرز دو میلیون بشکه خواهد رسید.

روحانی ضمن اظهار امیدواری از این که نوروز 95 برای ملت ایران، همسایگان و مسلمانان مبارک باشد، از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دلیل خدماتشان در ایام گوناگون بویژه در موضوع برجام، انتخابات هفتم اسفند و ایام نوروز، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 257004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =