قیمت نفت خام 4 درصد کاهش یافت

قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات روز چهارشنبه (چهارم فرردین ماه) در پی افزایش فراتر از حد انتظار ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا، با کاهش روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پس از ثبت رکورد ششمین هفته پیاپی افزایش در سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا که معامله گران هشدار دادند که این شرایط می تواند مانع رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی شود، قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه با چهار درصد کاهش روبرو شد و قیمت نفت خام آمریکا به پایین تر از 40 دلار برای هر بشکه رسید.

ضعف در بازار سهام نیز قیمتهای جهانی نفت خام را تحت تاثیر قرار دارد، در حالی که افزایش ارزش دلار تقاضا برای انواع نفت خام که بر اساس یورو و دیگر ارزها قیمت گذاری می شوند، افزایش داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخیره سازیهای نفت خام این کشور هفته گذشته با 9 میلیون و 400 هزار بشکه به 532 میلیون و 500 هزار بشکه رسید، در حالی که این مقدار سه برابر افزایش سه میلیون و 300 هزار بشکه  ای پیش بینی شده از سوی تحلیلگران رویترز است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار بورس آی سی یی لندن با یک دلار و 32 سنت کاهش (3.2 درصد) به 40 دلار و 47 سنت برای هر بشکه رسید.

قیت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با یک دلار و 66 سنت افت (4 درصد) کاهش، 39 دلار و 79 سنت برای هر بشکه معامله شد.
کد خبر 257129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =