تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع 2 ملت است

رئیس جمهوری گفت: تکمیل و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع دو ملت است و راه‌اندازی آن تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی دو کشور بویژه پاکستان بر جای می‌گذارد. تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع 2 ملت است

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی از پاکستان به عنوان کشوری دوست، برادر و همسایه‌ای با اشتراکات عمیق فرهنگی نام برد و تأکید کرد: تهران از گسترش همکاری‌ها با اسلام‌آباد در همه حوزه‌های مورد علاقه استقبال می‌کند.

وی در نشست هیئتهای عالی‌رتبه ایران و پاکستان، با اشاره به امکانات گسترده دو کشور برای تعمیق همکاریها بویژه در بخشهای اقتصادی اظهار کرد: ارزش مبادلات اقتصادی دو کشور در سالهای پیش رو باید با فراهم کردن تسهیلات بیشتر در بخشهای تجاری و بانکی به سالانه پنج میلیارد دلار برسد.

رئیس‌ جمهوری تقویت و تسهیل روابط بخشهای خصوصی دو کشور را در مسیر توسعه همکاری‌های تهران - اسلام‌آباد ضروری دانست و گفت: باید با تقویت بازارچه‌های مرزی، اتصال راه‌های ارتباطی، ایجاد زمینه‌های رسیدن به تجارت آزاد و همکاری فعال میان بنادر گوادر و چابهار، سطح همکاریهای اقتصادی دو کشور را که خواست ملتهای ایران و پاکستان است بیش از پیش افزایش داد.

دکتر روحانی همچنین به آمادگی تهران برای توسعه همکاریها در بخش انرژی و برق با پاکستان اشاره کرد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع دو ملت است و راه‌اندازی آن تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی دو کشور بویژه پاکستان بر جای می‌گذارد.

رئیس‌ جمهوری همچنین از آمادگی تهران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و احداث نیروگاه‌های ویژه تولید برق در نزدیکی مرز با پاکستان برای صدور بیشتر برق به این کشور خبر داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با این پدیده تهدید کننده جهانی پرداخت و گفت: اقدامهای تروریستها و ایجاد ناامنی در منطقه تنها به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای صادرکننده سلاح و در نهایت آسیب دیدن زیرساختها و ویرانی برخی کشورهای اسلامی منطقه است.

رئیس جمهوری همچنین همکاری ایران و پاکستان در سازمانهای اسلامی و بین المللی در جهت وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام و کاستن از اختلافها را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار تأکید کرد: اقتصادهای ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و اسلام‌آباد مصمم است همکاریهای خود را با تهران در همه عرصه‌ها ارتقا بخشد.

نوازشریف اظهار کرد: گسترش روابط تجاری و رسیدن به هدف پنج میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی دو کشور خواست دولت پاکستان است و برنامه راهبردی پنجساله تجاری، ‌چارچوب مناسبی برای تحقق این هدف و خواست است.

وی همچنین تکمیل خط لوله گاز ایران به پاکستان و تقویت همکاری میان بنادر گوادر و چابهار را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه به آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراطی گری پرداخت و گفت: دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ریشه‌کنی آن، مصمم و در کنار تهران است.
کد خبر 257162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =