رکورد تزریق گاز در میدان آغاجاری شکست

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: میزان تزریق روزانه گاز به میدان نفتی آغاجاری در هفته دوم فروردین ماه به 54 میلیون مترمکعب رسید و رکورد تزریق گاز در این میدان شکست.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن عالیپور صبح امروز (یکشنبه، 15 فروردین ماه) در نخستین جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در سال جدید، از افزایش میزان تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری خبر داد و گفت: هفته گذشته، تزریق گاز به این میدان در یک روز به 54 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به تحقق کامل برنامه تولید تکلیفی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال گذشته، اظهار کرد: برنامه تولید نفتا و مایعات گازی این شرکت نیز بیش از 96 درصد محقق شد.   

عالیپور در تشریح عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال 94 عنوان کرد: پارسال هشت هزار و 600 عملیات مهندسی و درون چاهی و هزار و 92 عملیات تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی اجرا شد؛ همچنین تعمیرات اساسی ماشینهای دوار بر روی 125 دستگاه اجرایی و بیش از چهار هزار عملیات در حوزه تعمیر اساسی ماشین آلات انجام شد.

وی بر ضرورت راه اندازی پروژه های مرتبط با تولید و افزایش کیفیت نفت خام تولیدی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید و تصریح کرد: راه اندازی واحدهای نمکزدایی رگ سفید یک و گچساران 3 در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تولید روزانه بیش از 2 میلیون و 750 هزار بشکه نفت خام، بزرگترین تولید کننده نفت خام کشور است و بر اساس برنامه های تکلیفی، تولید نفت خام در این شرکت تا پایان خردادماه امسال، به سه میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گفته عالیپور، آخرین رکوردگیریهای تولید نفت خام در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نشان داد این شرکت توان لازم را برای بازگشت به تولید عادی دارد و به همین دلیل، فعالیتهای لازم را برای افزایش تولید  در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 257425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =