۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
  • کد خبر: 257670
برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه جدید در کشور

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه و افزایش 22 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور و حضور شرکتهای خارجی در سرمایه گذاری و انتقال فناوری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، محسن طرز طلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در این مورد گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده است که قرارداد ساخت نزدیک به 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور امضا و عملیات اجرایی بخشی از این نیروگاهها امسال آغاز شود.

وی افزود: بخش زیادی از هزینه مربوط به افزایش ظرفیت نیروگاهی از سوی منابع مالی خارجی و بخشی نیز از طریق منابع مالی داخلی و سرمایه گذاری دولت تامین می‌شود.

طرز طلب تصریح کرد: منابع خارجی به صورت سرمایه گذاری مستقیم هزینه ساخت نزدیک به 10 هزار مگاوات از نیروگاهها را تامین می‌کند، همچنین شرکتهای زیادی از کشورهای مختلف به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در پروژه های ایرانی علاقه داشتند که شرکتهایی از اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه برای این پروژه ها انتخاب شده اند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: بیشتر این نیروگاهها؛ حرارتی و بخشی از آن سیکل ترکیبی و تعداد اندکی نیز نیروگاه بخاری خواهد بود.

کد خبر 257670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =