پیشرفت ۹۶ درصدی طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به پیشرفت فیزیکی 96 درصدی طرح افزایش سه میلیون لیتری تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس نسبت به تکمیل و راه اندازی پروژه ظرف چند ماه آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، هاشم نامور گفت: هدف اصلی از اجرای طرح افزایش تولید بنزین، ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز، افزایش کمیت تولید بنزین که با اجرایی شدن این طرح ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه به روزانه ۱۲ میلیون لیتر می رسد و صیانت از محیط ریست یکی از اهداف تعریف شده این طرح به شمار می رود.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش جدی پیمانکار و کارکنان پالایشگاه، این طرح حداکثر ظرف سه ماه آینده به بهره برداری برسد و وارد مدار تولید شود و گامهای ایران به سمت صادرات بنزین نزدیک شود.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس تاکید کرد: برای اجرای طرحهای جدید پالایشی در پالایشگاه ابتدا امکان سنجی خواهیم کرد و با شناخت کامل از نیاز بازار در ۲۰ تا ۱۵ سال آینده به تولید فرآورده های نفتی می پردازیم.

نامور افزود: طرحهای پالایشی  بدون شک با هدف سودآور کردن پالایشگاه و ارزآوری برای کشور  اجرا  می شوند بنابراین در این راستا به دنبال بازاریابی و شناخت بازار دنیا برای صادرات فرآورده های تولیدی این پالایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای مطالعات امکان سنجی پنج شرکت ژاپنی و انگیسی و چند شرکت خارجی دیگر اعلام آمادگی کرده اند که در حال مذاکره با آنها هستیم که با شناخت کامل و مطالعه دقیق بازار به افزایش ظرفیت بپردازیم، نه ای نکه تولید فرآورده ها را آغاز کنیم، بعد به دنبال بازار صادرات باشیم.

نامور اعلام کرد: با اجرای فاز یکم و دوم طرحهای پالایشی، پالایشگاه بندرعباس به پالایشگاهی پیچیده و کامل بدل می شود که هیچ گونه فرآورده خامی را مصرف نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که پالایشگاه های ایران ۱۰ درصد بیشتر از دنیا انرژی مصرف می کند، اذعان داشت: پالایشگاه بندرعباس با اجرای طرحهای پالایشی توانست ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی انرژی داشته باشد.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، با اشاره به پروژه های در دست اجرا و تکمیل شده این پالایشگاه در سال 94 گفت: پروژه ارتقای کیفیت محصول سنگین تولیدی، پروژه افزایش مقدار و ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی، پروژه احداث سه دستگاه مخزن ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی هر یک به ظرفیت ۵۰ هزار بشکه، پروژه برنام ریزی راهبردی شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله این پروژه هاست.

وی با بیان این که فناوری پیشرفته ای که در طراحی پالایشگاه به کار رفته امکان توسعه صنعتی و ارتقای کمی و کیفی فرآورده های این پالایشگاه را فراهم کرده است، افزود: در طراحی این پالایشگاه که با پیشرفته ترین فناوری روز جهان اجرا شده و با تلاش و دانش متخصصان داخلی توانستیم این پالایشگاه که تنها برای نفت سنگین طراحی شده بود را با انجام تغییرات و افزایش ظرفیت انجام شده آماده دریافت نفت سبک کنیم.

نامور افزود: پالایشگاه بندرعباس تنها پالایشگاهی است که خوراک مورد نیاز خود را از محلهای مختلف از جمله جزیره خارک، میدان هنگام قشم، پارس جنوبی و پارسیان برای پالایش وارد می کند.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، درباره نیروی انسانی مشغول به کار در این پالایشگاه گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ نفر نیروی رسمی، ۲۲۰ نفر نیروی پیمانکاری و حدود ۱۳۰۰ نفر در پروژه ها مشغول به کار هستند که در مجموع نیروی شاغل در پالایشگاه بندرعباس به پنج هزار نفر می رسد.

نشست مشترک عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و هیئت همراه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه (۱۸ فروردین ماه) در محل پالایشگاه بندرعباس برگزار شد.

کد خبر 257703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =